پخش نقالی علوی از رادیو فرهنگ

حبیبی با بیان اینکه غدیر یک میراث معنوی است که باید از آن پاسداری شود، گفت: غدیر برای کودکان یک داستان و برای جوانان یک فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر علیرضا حبیبی امروز سه شنبه 21 تیر در نشست پنجمین جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر که در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد، گفت: پرده خوانی، نقالی و طومار در گذشته بوده است. اینها یک بسته هنری زیبا هستند که می توانند از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی محافظت کنند.

 

مدیر رادیو فرهنگ اظهار داشت: غدیر از یک زاویه داستان است و برای نسل کودک ما جذاب است ولی برای نسل جوان ما یک فرهنگ است که روایتگری آن در نقالی می تواند باعث استمرار آن فرهنگ شود.

 

وی بیان کرد: امیدواریم در پنجمین جشنواره نقالان علوی شکوفایی این هنر ایرانی اسلامی را داشته باشیم. رادیو فرهنگ به واسطه اهداف خود امسال در جشنواره نقالان علوی در کنار حوزه هنری است. ما هر شب نقالی علوی را از رادیو فرهنگ پخش می کنیم، بسته فرهنگی آن را نیز برای فضای مجازی تدارک خواهیم دید. تجلیل از چهره های نامدار حوزه نقالی کشور را نیز خواهیم داشت.

 

مدیر رادیو فرهنگ با بیان اینکه نقالی هم یک برنامه هنری و یک برنامه دینی مذهبی است، اظهار داشت: در کنار رقابت نقالی ما یک برنامه جذاب و شنیدنی را تولید می کنیم که برای شنوندگان بازگوکننده نقالان علوی باشد.

 

حبیبی با اشاره به اینکه نقالی یک میراث معنوی است، بیان کرد: باید از این میراث پاسداری کنیم و به نقالان به عنوان میراث داران این هنر ارزشمند توجه کنیم. تجلیل از نقالان کار درخوری است که حوزه هنری آن را مد نظر قرار داده است و امسال شهرداری تهران و رادیو فرهنگ در جشنواره نقالان علوی در کنار حوزه هنری است.

 

وی تصریح کرد: حدود سه سال است که در رادیو فرهنگ خدمت می کنم. دو برنامه تخصصی در مورد غدیر ایجاد کردیم. یک برنامه سفره خانه نام دارد که در سفره خانه ها پخش می شود و دیگری پرده عشاق است. ما پیگیر مطالبات دوستان نقال خود هستیم. آقای معجونی نقال ثابت رادیو فرهنگ است. نقالان راویان فرهنگ و تمدن ما هستند.

 

مریم داوری

 

کد خبر 1195271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha