پخش ویژه برنامه "ستر" به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «ستر» كاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است كه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب روی آنتن این شبكه رادیویی می رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، روز۲۱ تیرماه، روز حجاب و عفاف نامگذاری شده‌است به همین مناسبت رادیو فرهنگ ویژه برنامه «ستر» را تقدیم شنوندگان می كند.

«ستر» عنوان ویژه برنامه ای از رادیو فرهنگ است كه امروز در گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب با موضوع بررسی پیشینه نام گذاری این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی كشور، به عنوان روز عفاف و حجاب و همچنین دلایل فرهنگی ارزش گذاری برای این موضوع پخش می شود.

۲۱ تیر روز ملی عفاف و حجاب است. به دنبال اجباری شدن كلاه شاپو و ممنوعیت حجاب و سیاست‌های تغییر لباس در دوران پهلوی اول، تیر ماه ۱۳۱۴، آیت‌الله سید حسین طباطبایی قمی به پیشنهاد علمای مشهد جهت مذاكره با رضاخان در ارتباط با این سیاست‌ها راهی تهران شد. قمی در تهران در حصر قرار گرفت و ممنوع‌الملاقات شد.

در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به این اقدام حكومت در مسجد گوهرشاد تجمع كردند. با حضور قوای نظامی این تحصن به شدت سركوب و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر كشته و زخمی شدند. پس از واقعه مسجد گوهرشاد روحانیان سرشناس مشهد دستگیر و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از رؤسای ادارات مشهد تغییر كردند.

شورای فرهنگ عمومی كشور، این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری كرده است.

همچنین در این برنامه به نظارت بر طراحی تا تولید پوشاك ایرانی_اسلامی و ارتباط آن با معیار حجاب و‌موضوع فلسفه و ضرورت حجاب و عفاف پرداخته می شود.

ویژه برنامه‌«ستر» ساعت ۱۴:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه از  رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

کد خبر 1195317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha