۳۰۵ کیلوگرم فرآورده دامی در عید قربان ضبط شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نظارت ها و بررسی های این اداره کل بر کشتار دام قربانی منجر به ضبط ۳۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی شد.

«حمید رمضانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در روز عید قربان، ذبح دو هزار و ۶۲۳ دام زنده در مناطق مختلف شهری و روستایی استان مورد نظارت و بررسی دامپزشکان و کارشنایان قرار گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه خدمات دامپزشکی به ویژه در روز عید قربان به دورترین نقاط کشانده شد، گفت: در روز عید قربان دو هزار و ۵۰ راس گوسفند، ۴۴۰ راس بز و ۱۳۳ راس گاو پیش از کشتار مورد بررسی قرار گرفت.

 

رمضانی افزود: همچنین کارشناسان این اداره کل بر بهداشت و سلامت هزار و ۹۷۵ لاشه دام قربانی شامل لاشه هزار و ۲۷۹ راس گوسفند، ۴۷۷ راس بز و ۲۱۹ راس گاو نظارت کردند.

 

وی با بیان اینکه در روز عید قربان پنج لاشه گوسفند ضبط و ۷۷ لاشه هم اصلاح شد، گفت: در مجموع ۳۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی در روز عید قربان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۶۴ گروه دامپزشکی شامل ۲۵ گروه ثابت دامپزشکی و ۳۹ گروه سیار بر سلامت دام قربانی استان نظارت داشتند که این نظارت ها در قبل، حین و پس از کشتار دام انجام شد.

 

 

کد خبر 1195352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha