همایش منطقه‌ای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با عنوان رایحه عفاف در سنندج برگزار شد

نخستین همایش منطقه‌ای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با عنوان رایحه عفاف به منظور تجلیل از مروجان عفاف و حجاب در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سامان احمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ظهر سه شنبه ۲۱ تیرماه در آئین اختتامیه این همایش منطقه‌ای اظهار کرد: این همایش فرصتی برای برگزاری نشست‌های تخصصی در مناطق حاشیه نشین خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای اجرایی سرآغازی برای ترویج عفاف و حجاب است، افزود: همه ما بعنوان سربازان امام و رهبری باید اصول اسلامی را رعایت کنیم.

 

 

احمدی عنوان کرد: در جلسه شورایعالی فرهنگ عمومی بر رعایت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید شده و باید همه مردم و دستگاهها این مهم را عملی کنیم تا همچنان ایران اسلامی پرچمدار جهان اسلام باشد و در همه عرصه‌ها موفق عمل کند.

 

 

فرهاد میمنت‌آبادی دبیر پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی _ ایرانی نیز در این همایش با اشاره به جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این پنل بیان کرد: اگر همه جوامع بشری را بررسی کنیم در هیچ فرهنگ و جامعه‌ای هیچ کسی نسبت به حجاب و عفاف بدون توجه نیستند و از دلایل موفقیت تمدن‌های موفق توجه به پوشش و عفاف و حجاب بوده است.

 

 

وی عنوان کرد: زنان چون پایه و اساس نهاد خانواده و جامعه هستند در صورت رعایت عفاف و حجاب می‌توانند جامعه موفقی را رقم بزنند.

 

 

میمنت‌آبادی تصریح کرد: ادیان الهی بویژه اسلام توجه ویژه‌ای به مقوله عفاف و حجاب دارد و بایدها و نبایدهای دین اسلام برای بهتر زندگی کردن انسان‌ها است.

 

 

وی اضافه کرد: گاهی اوقات به نام آزادی عده‌ای تصور می‌کنند هرکاری بخواهند می‌توانند بکنند اما بسیاری از رفتارها خلاف دین و اسلام است.

 

 

دبیر پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی _ ایرانی یادآور شد: در هیچ تمدنی در طول تاریخ کسی را نمی‌بینید کسی بدون پوشش باشند و همه ادیان و مذاهب به پوشش اهمیت می‌دادند.

 

 

محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید حرکتی مبتنی برکارهای فرهنگی، خودباوری دینی و ارزش‌های اخلاقی برای ترویج عفاف و حجاب آغاز شود.

 

 

وی با بیان اینکه ستاد بعنوان نهادی که مسئولیت نظارت بر عفاف و حجاب را در جامعه دارد، افزود: سعی بر این است کاری کنیم که همه بپذیرند حجاب ضامنی برای حفاظت زنان و دختران ما در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

 

 

الله مرادی عنوان کرد: باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم که برای همه اقشار برنامه دارند و هر روز بدنبال بدبین کردن مردم نسبت به جامعه هستند.

 

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: امروز تهدید دشمنان برای زنان و دختران بیشتر از همه است و اعتقاد داریم از دامن زن مرد به معراج می‌رود اما دشمن بدنبال رواج بی‌بندوباری و برهنگی است.

 

 

الله مرادی افزود: کسانیکه در ادارات دولتی هستند باید بدانند امر به معروف یک کار سلبی نیست بلکه ایجابی است و باید هدایت و ارشاد را در پیش بگیرند و کار آمران به معروف باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی باشد.

 

 

وی خطاب به بانوان گفت: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر باید مروج این فریضه الهی در جامعه باشند.

 

 

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در قرآن کریم سوره نور و سوره احزاب به حجاب و عفاف اشاره شده و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

 

 

وی با بیان اینکه دشمنان تمام توان خود را برای از بین بردن هویت زنان بکار برده‌اند، افزود: اگر بخواهیم در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت و تمدن نوین اسلامی را پیاده کنیم باید فریضه عفاف و حجاب را رعایت کنیم.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اضافه کرد: طرح ندای فطرت را از سال ۹۷ در استان آغاز کردیم که دارای لایه‌های مختلفی است و یکی از این لایه‌ها عفاف و حجاب است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

 

 

وی برگزاری نمایشگاه مد لباس ایرانی، احیای پوشش لباس کردی و ارتقای مقوله حجاب و عفاف در سطح پایگاههای بسیج و مساجد را از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان ذکر کرد.

 

 

توفیق مفاخری دبیر پنل سواد رسانه‌ای حجاب و عفاف نیز در این همایش اظهار کرد:  تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های شوم دشمنان در ارتباط با شکستن حریم عفاف و حجاب، تبیین و تشریح آثار مثبت عفاف و حجاب و حیا و آثار زیان‌بار نادیده گرفتن آنها و ارائه الگوهای مطلوب و جذاب حجاب و عفاف باید مورد توجه باشد.

 

 

وی اضافه کرد: تربیت نیروهای کارشناس در بحث حجاب و عفاف و امور بانوان از میان کارآمدترین نیروهای رسانه‌ها و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها برای دست‌اندرکاران رسانه‌ها نیز از راهکارهای ترویج حوزه عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

 

مروجان عفاف و‌ حجاب، فعالان رسانه‌ای و مدیران و شهروندان اثرگذار حوزه عفاف و حجاب در محلات مختلف در این همایش تجلیل شدند.

 

قبل از برگزاری این همایش سه پنل تخصصی با موضوعات مبانی فقهی و حقوقی حجاب و عفاف، سواد رسانه و عفاف و حجاب و پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی _ ایرانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

کد خبر 1195367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha