صلاحیت اولین شرکت دانش بنیان تایید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از تایید صلاحیت اولین شرکت دانش بنیان نوپای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علیرضا خسروپناه» در اولین شرکت دانش بنیان نوپای دانشگاه علوم پزشکی دزفول به نام «بهتا صنعت آروین طب» تاییدیه کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: این شرکت جزء شرکت های وابسته به مرکز رشد فناوری سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی دزفول می باشد.

 

وی اضافه کرد: محصولی که به واسطه آن این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان محصول محور تلقی شده، تولید دستگاه انکوباتور گرم هوشمند است.

 

خسروپناه افزود: این دستگاه جهت کنترل هوشمند دمای کشت های سلولی و میکروبی، ارائه نمودارهای دقیق کنترل کیفی و بهره گیری از اینترنت اشیاء مورد استفاده فراوان در آزمایشگاه های تحقیقاتی و تشخیصی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از راه اندازی شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه مرکز رشد دانشگاه حمایت های مادی و معنوی ویژه ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در این خصوص شاهد تلاش بیشتر اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه در نیل به سمت دانشگاه های نسل سوم باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خاطر نشان کرد: مهندس محمد صادق سعادت نیا مدیر عامل این شرکت دانش بنیان که از مدیران جوان این دانشگاه نیز است در فروردین ماه ۱۳۹۹ همگام با شروع اپیدمی کرونا با طراحی و اجرای آزمایشگاه تشخیص مولکولی امام حسین (ع) در شهرستان دزفول به کمک جمعی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه، توانستند خدمات شایان توجهی در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا ارائه کنند.

 

کد خبر 1195368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha