مرجعیت اردبیل نقش مهمی در مقابله با کشف حجاب داشت / حجاب تراث فرهنگی و دینی ایران اسلامی است

آیت الله عاملی گفت: مرجعیت اردبیل نقش مهم و تعیین کننده ای در مقابله با کشف حجاب رژیم پهلوی داشت و آیت الله سید یونس اردبیلی از اولین نفرات بود که نسبت به این مسئله اعتراض خود را علنی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (21 تیرماه) همایش «نقش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد» در سالن خطایی جنب مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: مرجعیت اردبیل نقش تعیین کننده ای در مقابله با کشف حجاب رژیم پهلوی داشت و آیت الله سید یونس اردبیلی از اولین نفرات بود که نسبت به این مسئله اعتراض خود را علنی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این افتخار بزرگی است که روحانیت اردبیل در طول تاریخ کشور نقش مهمی در حوادث معاصر داشته اند و توانستند در استقرار حکومت اسلامی در کشور نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

 

وی ادامه داد: رضاخان متاسفانه هیچگاه هویت و تمدن بزرگ ایران را ندید و فقط با تغییر پوشش مردم می خواست تا کشور را تبدیل به مدل های غربی کند.

 

آیت الله عاملی اعلام داشت: روحانیت غریتمندان از ناموس و شرف کشور در دوران کشف حجاب دفاع کردند و اجازه ندادن که بی عفتی و بی غیرتی در کشور رواج یابد و چه شیرزنان در این راه از دست داده ایم.

 

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: حجاب تراث فرهنگی و دینی ایران اسلامی است و برای دفاع از آن بسیاری از جوانمردان و شیرزنان فدا شده اند.

 

 

در ابتدای این مراسم، «محمد مهدی عبدخدایی» با اشاره به اینکه بنده یکی از شورای پنج نفره فدائیان اسلام هستند که زنده مانده ام، یادآور شد: 70 سال پیش به زندان انداختند و 67 سال پیش آزاد شدم بعد 65 پیش دوباره زندانی کردند و 57 سال پیش آزاد شدم و دوران مبارزات انقلاب اسلامی نیز توانستم به مبارزات سیاسی خود ادامه دهم و امروز شاکر هستم که نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور مستقر شده است.

 

یکی از مبارزان و زندان سیاسی افزود: پدر بنده با آیت الله سید یونس اردبیلی که در آن دوران مدیر حوزه عملیه مشهد بودند دوستی نزدیکی داشتند و بنده نیز به مدد این دوستی دیدارهای با این مرد بزرگ اردبیلی داشتم و از فیوضات ایشان بهره مند می شدم.

 

عبدخدایی خاطر نشان کرد: در آن زمان آیت الله سید یونس اردبیلی نقش بزرگی در مقابله با رضاخان برای اجرای کشف حجاب داشت.

 

کد خبر 1195381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha