منطقه آزاد انزلی میزبان رویداد ملی گوهرشاد

کاظمیان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی میزبان رویداد ملی گوهرشاد است گفت: این رویداد با هدف الگوسازی با تکیه بر ظرفیت های فرهنگ اسلامی ایرانی با حضور مسئولین کشوری در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « سید مهدی کاظمیان » امروز (سه شنبه، ۲۱ تیر ) در نشست خبری رویداد ملی گوهرشاد در منطقه آزاد انزلی گفت: این رویداد ملی به منظور تغییر رویکرد از انفعال فرهنگی به فعالیت هدفمند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در مناطق آزاد برگزار می شود و دبیری این رویداد بر عهده سازمان منطقه آزاد انزلی است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: این رویداد ملی فرهنگی همزمان با برنامه ریزی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همکاری سازمان‌های مناطق آزاد انزلی، ارس، ماکو، چابهار، قشم، کیش و اروند، از ۲۰ تیر به مدت یک هفته تا ۲۷ تیر برگزار می شود.

 

کاظمیان ادامه داد: منطقه آزاد انزلی به عنوان مرکز ثقل و دبیرخانه این رویداد فرهنگی ویژه برنامه‌هایی با حضور نخبگان دانشگاهی و حوزوی، هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون، فعالان مردمی و عموم مردم در راستای اشاعه حجاب و زیست عفیفانه با به کارگیری ابزارهای فرهنگی و هنری متناسب با رده های سنی مختلف اجرا می کند.


وی رسالت اصلی این رویداد را  تغییر نگاه به مناطق آزاد از بنگاه‌های اقتصادی به رویکرد فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: مناطق آزاد رویکرد جدیدی را در پیش گرفته به این نتیجه رسیده اند که پایه و اساس هر فعالیت اقتصادی باید بر مبنای فرهنگ شکل گیرد. شاید در این حوزه غفلت هایی صورت گرفته اما با این رویکرد نو حوزه فرهنگ همپای حوزه اقتصاد و حتی پیشگام حرکت خواهد کرد و به این ترتیب برنامه های فرهنگی بیشتری در منطقه آزاد انزلی شاهد خواهیم بود.

 

به گفته کاظمیان اجرای نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان، برگزاری غرفه‌های نمایشگاهی با عرضه تولیدات مد و لباس با حضور تولید کنندگان برتر و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر برنامه های رویداد ملی فرهنگی گوهرشاد است.

 

همایش بزرگ زیست عفیفانه و نشست تخصصی بررسی ابعاد و الزامات راه اندازی  تعاونی، صنف و صندوق حجاب و عفاف با حضور دکتر انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، نشست تخصصی تعیین شاخص های عفاف و حجاب برای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان با حضور "سیدمحمدصالح هاشمی‌ گلپایگانی" دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اکران فیلم هناس( برداشتی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد)با حضور عوامل و بازیگران فیلم، تقدیر از بانوان محجبه فعال در زمینه های مختلف، برگزاری سخنرانی و کارگاه های آموزشی، برپایی مسابقات متنوع و فعالیت‌های فرهنگی در سطح سواحل، تولید محتوا دیداری و شنیداری و توزیع در فضای عمومی جامعه از دیگر برنامه‌های این رویداد ملی است.

کد خبر 1195384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha