همایش بزرگ زنان و دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

به مناسبت هفته حجاب و عفاف همایش زنان و دختران فاطمی با تجلیل از جمعی از بانوان نخبه محجبه استان و یادبود شهیده فاطمه اسدی همزمان با دهه ولایت در مجموعه ورزشی آزادی‌ در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،امروز سه شنبه ۲۱ تیرماه پیش از ظهر همایش زنان و دختران فاطمی همزمان با روز عفاف و حجاب، با تجلیل از جمعی از بانوان نخبه محجبه استان و یادبود شهیده فاطمه اسدی همزمان با دهه ولایت در مجموعه ورزشی آزادی‌، با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، فرماندهان سپاه نبی‌اکرم(ص)، مدیران و مسئولان استانی و اجتماع بزرگ بانوان محجبه کرمانشاهی برگزار شد.

 

* ترویج حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی در همه ابعاد جامعه است

 

حجت الاسلام شهاب مرادی در این مراسم ،گفت: اصولا در جوامع ديني، حفاظت و مراقبت از عفت عمومي وظيفه‌اي است كه به عهده‌ي هر زن و مردي محوّل شده است؛ به عبارت ديگر، حفظ حرمت و رعايت حجاب و عفاف، تنها وظيفه‌ي زن نيست، بلكه مرد نيز، ملزم به رعايت دستورهاي شرع مقدس اسلام است.

 

کارشناس مذهبی ،افزود: حجاب از احكام ضروري اسلام است كه عموم مسلمانان در رعايت آن اتفاق نظر دارند. كتاب، سنت، فقه و سيره‌ي اسلامي بر آن صراحت دارد. از نظر اسلام، حجاب وسيله‌اي است براي صيانت از زن و ارتقاي شأن و شخصيت او. در فرهنگ اسلامي فلسفه‌ حجاب و دلايل آن تبيين شده، و تبعات بدحجابي بيان گرديده است.

وی خاطر نشان کرد:باید به زنان از سر باور احترام گذاشت، نه اینکه این عمل نمایشی باشد ولی متاسفانه زن در خیلی از خانه‌ها آن احترامی که باید داشته باشد را ندارد و حتی از سنین کودکی برخی پدرها و مادرها بین دختر و پسرهای خود فرق می‌گذارند و آن احترامی که باید به دختران خود بگذارند را نمی گذارند.

 

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: عفاف و حجاب مسئله خیلی مهمی است که فقط خاص زنان نیست، و عفاف و پاکدامنی در وهله اول باید در فکرها باشد تا شاهد نمود آن در جامعه باشیم .

 

کارشناس مذهبی ، گفت: زن به عنوان مربی جامعه باید مورد احترام و تمجید قرار گیرد ، لذا باید زیر‌ساخت‌های لازم جهت جلوگیری ازبی‌حجابی در جامعه تامین شود، آنچنان که اگر بانویی قصد خرید چادر را داشت هزینه‌های سخت اقتصادی با وجود قیمت بالای چادر به وی تحمیل نگردد.


 

وی تصریح کرد: ظاهر مردم بستگی به باطن مسئولان دارد اگر مدیران می‌خواهند جامعه به سمت عفاف و حجاب سوق داده شود باید در فیلم‌ها و سریالها، ادارات دولتی و سایر اماکن توجه به حجاب بانوان محجبه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

حجت الاسلام مرادی  اظهار کرد:باید  ازتسهیلات قانونی برای احترام به بانوان استفاده نمایید که حق قانونی آنان در راستای کمک به جامعه خواهد بودوبرای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید به محجبه‌ها احترام ویژه گذاشته شود.

 

* عفاف و حجاب فاطمی بهترین الگو برای زنان جامعه است

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام یوسف احمدی ،گفت:عفاف و حجاب در رفتار حضرت فاطمه(س) نمود کاملی دارد حجاب و پوشش زمینه عفاف و حیا را در زن فراهم می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه،افزود: حجاب از ریشه حجب و حیا است و بی‌حجابی باعث از بین رفتن حجب و حیا می‌شود.رعایت عفاف و حجاب، سلامتی جامعه را به دنبال دارد .

 

وی تصریح کرد: زنان مربی جامعه هستند و تربیت کودکان و نوجوانان امروز به عنوان آینده‌سازان فردای کشور به دست زنان جامعه است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به شناسایی دختران حاج قاسم سلیمانی ، خاطر نشان کرد: از محلات مختلف دختران حاج قاسم را شناسایی کردیم و به آن‌ها آموزش‌های عفاف، حجاب و خانواده به آن‌ها داده و با همکاری آموزش و پرورش نیز ۱۵۰ دختر حاج قاسم از مدارس شناسایی شده و آموزش‌های لازم را خواهند دید.

*حفظ عفاف و حجاب بر اساس مصالح دنیا و جلوگیری از انحطاط در جامعه است

 

فرشته همتی در ادامه این همایش ،گفت:  اگر جامعه به ویژه جوانان با سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگو برای مقوله عفاف و حجاب آشنا شوند، به تاسی از ایشان خواهند توانست در عین حفظ عفاف و حجاب فردی تاثیرگذار و مهم در جامعه باشند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه،افزود: در زمینه عفاف و حجاب نیاز به فرهنگسازی داریم و در این خصوص باید کارهای فرهنگی مبتنی بر کارهای پژوهشی انجام شود تا بتواند تاثیرگذاری لازم را در اجتماع داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: عدم شناخت از حجاب زمینه‌ساز بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شده است که باید در این زمینه فلسفه حجاب برای نسل‌های مختلف جامعه تبیین  شود.  

 

همتی تصریح کرد: دین اسلام روی مقوله عفاف و حجاب تاکید زیادی دارد و عمل به دستورات اسلام در حوزه عفاف و حجاب می‌تواند نقش تاثیرگذاری در رسیدن به زندگی سعادتمندانه داشته باشد و  فاصله گرفتن و جدایی از دستورات دینی باعث انحطاط می‌شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه،گفت:دستاوردهای فرهنگ حجاب و عفاف را تحکیم بنیان خانواده، حفظ کرامت و مناعت طبع، حریت و وارستگی، غیرت و حمیت، نشر معاریف، گسترش معنویت، اخلاق و فضیلت در سطح جامعه اسلامی عنوان کرد.

 

گفتنی است، این همایش برای اولین بار به مناسبت سالروز کشف حجاب توسط رضاخان و به یاد شهیده شاخص سال ۱۴۰۱ « شهیده فاطمه اسدی»  در ورزشگاه آزادی کرمانشاه سالن شهید بهشتی به همت سپاه ناحیه مقاومت کرمانشاه و با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قرار گاه فاتحین فرهنگی استان، شهرداری و شورای شهر و اقشار مختلف زنان و دختران برگزار شده است.

کد خبر 1195398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha