گروه های جهادی می توانند  نقش مهمی در خدمات رسانی به زوار داشته باشند/ زوار اربعین سفیر فرهنگی تمدن ایرانی و اسلامی هستند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی در زمینه محرومیت زدایی بسیار ارزشمند است، گفت: گروه های جهادی می توانند نقش مهم در خدمات رسانی به زوار به ویژه در حوزه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی داشته باشند.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با سلیمانی، مدیر عامل بنیاد احسانستاد اجرایی فرمان امام راحل اظهار کرد:  گروه های جهادی بچه های دلسوز و دغدغه مند، در کنار هم قرار گرته اند و در یک کار جمعی در راستای محرومیت زدایی فعالیت می کنند یک کار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه گروه های جهادی در‌ کار خود موفق هستند اما بیشترین مسأله پیش روی گروه های جهادی منابع مالی و حمایت از گروه های جهادی هستند، گفت:حلقه اتصال گروه های جهادی یا ائمه جمعه و روحانیت معزز در مناطق مختلف استان برقرار شود که مهم ترین کانال نسل جوان با ولایت روحانیون و ایمه جمعه هستند.

 

وی افزود: اربعین امسال متفاوت تر از گذشته است و با توجه به شرایط گرما و لزوم رعایت مسایل بهداشتی باید مدیریت متفاوتی برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی در سال جاری وجود داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: نیروهایی که در اربعین امسال در راستای خدمت رسانی به زوار حضور خواهند داشت می بایست آموزش های لازم را در این راستا کسب کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اربعین حسینی فرصتی مغتنم در راستای فعالیت های فرهنگی و حسینی است، ابراز کرد:ا توجه به عشق و ارادت مردم و همچنین فروکش کردن شرایط کرونا، جمعیتی که در مرز ازدحام می‌کنند باید مدیریت شود و با توجه به هوای گرم باید در تردد زوار مدیریت صحیح انجام شود و تجمع و ازدحام زوار باید متناسب با خروجی از مرز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اسکان و تغذیه یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: حرکت فرهنگی زوار یکی از مسائل لازم و ضروری در اربعین است، در واقع کل اربعین یک حرکت فرهنگی است که زوار معرف فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی ما هستند و بایستی با آداب و فرهنگ زیارت آشنا باشند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: برای حوزه فرهنگی در سال جاری فعالیت شود، دغدغه ما در سال های گذشته اسکان و تغذیه زوار بوده است اما فرهنگ سازی اربعین یک بُعد بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد که توجه به حوزه فرهنگی در سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و در این زمینه نیز بودجه ای با عنوان فرهنگی در ستاد اربعین حسینی در نظر گرفته نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کنیم که ارتباط زائر با مسایل شرعی و دینی تقویت شود و معرفت زوار به حرکت فرهنگی اربعین و شور و شعور حسینی افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه مغناطیس امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی اقشار مختلف را به سوی خود می کشاند، خاطرنشان کرد: لازم است برای رفت و برگشت زوار، خدمات و زیرساخت های لازم برای زوار اربعین فراهم شود و گروه های جهاد در این امر بسیار می توانند مثمر ثمر باشند.

کد خبر 1195547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha