نیروی زمینی نقش خود را در تثبیت و ثبت پیروزی ها در گذشته و آینده ایفا می کند

سردار تشکری با اشاره به توان و آمادگی رزمی نیروی محوری زمینی گفت: نیروی زمینی نقش خود را در تثبیت و ثبت پیروزی ها در گذشته و آینده ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ پاسدار محمود تشکری، دبیر اشراف ستاد کل نیروهای مسلح در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی با بیان اینکه امروز در صحنه های تقابل با دشمنان یکی از پایه های اصلی قدرت در هر کشوری نیروهای مسلح محسوب می شوند، گفت: در نیروهای مسلح نیروی زمینی نقش محوری بر عهده دارد. رهبر انقلاب سال گذشته تاکید کردند که نیروی زمینی تثبیت کننده و به نوعی پایان دهنده جنگ ها است. مجموعه نیروی زمینی ارتش امروز در یک شرایط مطلوب و ارزشمندی است که نشاط و تحرک به خوبی در آن مشاهده می شود.

 

دبیر اشراف ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بر اساس ابلاغ رهبر انقلاب نیروهای مسلح دو ماموریت پیش روندگی و پیش برندگی را بر عهده دارند، افزود: تعبیر رهبر انقلاب این است که حوزه پیش روندگی به معنای ساخت درونی سازمان است تا بتواند در حوزه برون سازمانی یا پیش برندگی فعالیت کند.

 

سردار تشکری با تاکید بر نقش سرمایه انسانی در پیشرفت سازمانی هر دستگاه و یا نهاد اظهار کرد: در این موضوع سرمایه انسانی مزیت رقابتی در نیروهای مسلح را بر عهده دارد. در دفاع مقدس نیز مزیت نسبی ما نسبت به دشمن با توجه به شرایط و قدرت دشمن منابع انسانی ما بود و آنچه ما را در مقابل قدرت دشمن برجسته می کرد، اعتقاد و سرمایه انسانی ما بود.

 

وی گفت: سرمایه انسانی در نیروهای مسلح بسیار ارزشمند است و باید به خوبی از آن مراقبت شود. امروزه نیروهای مسلح ما به خصوص نیروی زمینی ارتش از فرماندهان و پرسنل توانمند و با اعتماد برخوردارند و چند سالی است که در جشنواره مالک اشتر در سطح نیروهای مسلح نیروی زمینی ارتش حائز رتبه های برتر بوده است.

 

وی با اشاره به روحیه جهادی، بسیجی و تعامل در نیروی زمینی و با بیان اینکه این روحیه همواره در نیروی زمینی جاری و ساری است، اظهار کرد: اقدامات جدید و نوآورانه ای در حوزه فرهنگی در سطح نیروها انجام شده که باید با عمق بخشی این فعالیت ها ارتقا یابد. ارتقای توان و آمادگی رزم نیروها نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است. همچنین کار اطلاعات برون مرزی خوبی در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شده و این نیرو از تجهیزات خوبی در این حوزه برخوردار بوده و زمینه فعالیت های به روز آن فراهم است.

 

سردار تشکری با اشاره به اقدامات فرمانده نیروی زمینی ارتش در حوزه معیشت کارکنان اظهار کرد: در حوزه معیشت کارکنان نیروی زمینی اقدامات مطلوب بسیاری انجام شده که علیرغم مشکلات مالی فرماندهی محترم نیروی زمینی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است که البته آثار این اقدامات در سال های بعد نمایان می شود.

 

وی تصریح کرد: فعالیت نیروها در حوزه بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات و تجهیزات نیز در سطح بسیاری خوبی است. هوانیروز ارتش در حوزه ارتقای توان نگهداری و تعمیرات و تجهیزات گام های بسیار خوبی برداشته که گزارش های رسیده نیز به این موضوع اشاره می کند.

 

وی گفت: نیروی زمینی باید خود را برای جنگ های آینده با توجه به اتفاقات و رویدادهای منطقه آماده کند. امروزه روش های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهباد و جنگ الکترونیک حوزه های جدیدی را پیش رو دارد که باید به این موضوع توجه کرد.

 

وی اظهار کرد: نیروی زمینی نقش اساسی و محوری از گذشته در پیروزی ها داشته است و در آینده نیز این نقش را خواهد داشت. در حقیقت نیروی زمینی نقش محوری برای تثبیت و ثبت پیروزی ها ایفا می کند که امروز نیز این نقش را به خوبی انجام می دهد.

کد خبر 1195644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha