مهارت آموزی درست و اصولی به شغل و ثروت آفرینی منتهی می شود

رئوفی گفت: مهارت آموزی درست و اصولی قطعا به ایجاد شغل و در پی آن ثروت آفرینی منتهی می شود.

«مهدی رئوفی» با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوانان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز جوانان و خانواده ای بحث اشتغال و نبود شغل پایدار است که در این راستا مهارت آموزی می تواند گره گشای مشکلات باشد.

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه اگر مهارت آموزی جوانان به شکل اصولی انجام شود به شغل و ثروت آفرینی منتهی می شود، افزود: دانشگاه به دنبال تحقق این مهارت آموزی است و در این راستا امسال ۱۰۰ عنوان رشته جدید براساس مشاغل نو ظهور در کشور فعال شده و تعدادی از این رشته ها در استان پذیرش خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در پذیرش مهرماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶ رشته جدید در دانشگاه های استان مرکزی فعال می شود، ادامه داد: از این تعداد ۲۲ رشته تاکنون هیچ گاه در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی پذیرش نداشته و امسال برای اولین بار انجام می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 دانشجو در 12 مرکز آموزشی علمی و کاربردی استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی بیان کرد: در پذیرش مهرماه دانشگاه که از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده است در استان مرکزی ظرفیت پذیرش ۹۰۳۰ دانشجو را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد که از این تعداد 5525 نفر مربوط به مقطع کاردانی ناپیوسته است.

 

رئوفی ادامه داد: همچنین مرکز علمی کاربردی کارخانه ماشین سازی اراک به زودی در ارمنستان یک مرکز فعال می کند و درصددیم که مهارت آموزی و تربیت نیروی مهارتی با استفاده از علوم روز دنیا انجام گیرد.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه هر ترم مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان وام قرض الحسنه به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود، گفت: بازپرداخت این وام ها ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی است و در صورت مشمول شدن فارغ التحصیلان به خدمت سربازی، بازپرداخت به پایان دوره سربازی موکول می شود.

 

وی اضافه کرد: برای دانشجویان ورزشکار و دانشجویانی که موفق به کسب عناوین قرآنی و فرهنگی و ... می شوند نیز بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیفات شهریه منظور می شود.

 

لازم به ذکر است پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی که از 14 تیرماه آغاز شده است تا 26 تیرماه تمدید شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

کد خبر 1195656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha