جامعه و نسل امروز نیاز به تبیین و روشنگری دارد

ریواده با تأکید براینکه جامعه و نسل امروز نیاز به تبیین و روشنگری دارد گفت: دستگاه‌های تبلیغی و هیئت‌های مذهبی در جهاد تبیین رسالت مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« احمد ریواده» در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی  درخصوص جهاد تبیین در دیدار با هیئت‌های مذهبی گفت: این موضوع نشاندهنده  اهمیت جهاد تبیین و همچنین رسالت دستگاه تبلیغی و هیئت‌های مذهبی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان جامعه و نسل امروز را نیازمند به تبیین و روشنگری دانست وافزود: باید از ظرفیت هنر، فرهنگی و … باید دراین راستا استفاده کرد تا اثرگذاری تبیین بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه به صورت کلی مسائل اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند اما میزان آن دارای اهمیت بیشتری است، اضافه  کرد: تبیین اثرگذار، رسالت بزرگ مجموعه تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

 

ریواده تصریح کرد: مهمترین مأموریت یا وظیفه سازمانی تبلیغات اسلامی، احیا و تبیین احکام اسلامی و الهی است که پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می‌شود و از این منظر اگر به مقوله تبلیغات اسلامی نگاه کنیم، در سال گذشته چندین بار موضوع جهاد تبیین و روشن گری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد، که نشان از اهمیت آن دارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان تبلیغات اسلامی استان سمنان را مثابه یک مجموعه فرهنگی و تبلیغی دانست که بیش از هشت هزار فعال رسانه‌ای را شناسایی کرده و این نشان از مسئله محور بودن کار در مجموعه تبلیغات اسلامی است که از این منظر اقدام مهمی صورت گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه مجموعه مدیریت عالی استان سمنان نگاه ویژه‌ای به استحکام بخشی به وحدت بین مسلمانان دارد ادامه داد: ما در استان سمنان چه بخواهیم و چه نخواهیم با تغییرات جمعیتی روبرو هستیم و این تغییرات متناسب با حوزه فرهنگی در استان سمنان رخ داده است.

 

ریواده بیان کرد: اتفاقات افغانستان سبب شد تا در ظرف یک سال تعداد افغانستانی‌های مقیم استان سمنان از ۱۵ هزار به ۷۰ هزار نفر معادل ۱۰ درصد جمعیت کل استان سمنان افزایش یابد و این تغییرات فعال جمعیتی نیازمند به روز شدن دستگاه‌های فرهنگی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان در دیگر بخش صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت مقابله با نحله ها و عرفان‌های کاذب به خصوص در بین جوانان، تاکید کرد: باید ساختارها را به روز و تقویت کنیم تا در برابر آسیب‌های فرهنگی بتوانیم به موقع ورود کنیم لیکن موضوعی که تبلیغات اسلامی استان سمنان در حوزه کلینیک تخصصی اقوام و فرق دنبال کرده بسیار ارزشمند است و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

کد خبر 1195688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha