لزوم افزایش طرح های پژوهشی در حوزه عشایری استان فارس

کریمی گفت: حرکت و تعامل نزدیک با محیط ‌زیست از ویژگی های زندگی عشایری است لازم است تا با نگاه تخصصی تری به انجام طرح های پژوهشی در حوزه عشایری استان فارس به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحمید کریمی»، امروز (چهارشنبه 22 تیر) با اشاره به لزوم افزایش طرح های پژوهشی در حوزه عشایری در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که حرکت و تعامل نزدیک با محیط ‌زیست از ویژگی های زندگی عشایری است لازم است تا با نگاه تخصصی تری به انجام طرح های پژوهشی در حوزه عشایری استان به انجام برسد.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: سال گذشته پنج محور پژوهشی در کارگروه و پژوهش و فناوری شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان فارس، تعیین شد و عناوین پژوهشی نیز به کارگروه ارائه شد و با دفاعیات علمی و فنی از عناوین پیشنهادی اداره کل امور عشایر فارس در جلسات، چهارعنوان پژوهشی اداره کل امور عشایر استان فارس مصوب شد.

وی اضافه کرد: طرح های پژوهشی اداره کل امور عشایر فارس با هدف تنوع بخشی به اشتغال و معیشت عشایر و با شناسایی پتانسیل های طرح های گردشگری عشایری مانند طرح های مرتعداری عشایری، شناخت وضعیت شاخص ‌های بهداشتی جامعه عشایر فارس و تهیه فرمول جیره غذایی خاص دام های عشایری در نظر گرفته شده است.

کریمی اعلام کرد: در چهار سال گذشته، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به متمرکز کردن اعتبارات پژوهشی موضوع هفت ماده ۵۶ اقدام کرده و سالانه در قالب کارگروه آموزش و پژوهش ذیل شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان، محورهای پژوهشی استان تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: عناوین پژوهشی توسط دستگاه ‌های اجرایی تهیه و پس از تصویب در کارگروه داوری توسط حداقل ۲ داور تععین می شود و طرح های تایید شده توسط داوران در سامانه ماده 56 وزارت علوم تحقیقات و فناوری ثبت و پس از صدور کد «سمات» تامین اعتبار شده و برای انعقاد قرارداد به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شوند.

 

 

کد خبر 1195716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha