واقعه غدیر خم درکنگاور بازسازی می شود

اله دانه با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان کنگاور گفت: هدف از اجرای این رویداد بصیرت افزایی مردم و جهاد تبین واقعه غدیر خم است و آن حقانیت امیرالمومنین حضرت علی(ع) است.

اصغر اله دانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت ،گفت: در جامعه اسلامی ، ولایت محور همه امور است و عظمت و بزرگی ولایت در نظام ما برهمگان آشکار و  امری بدیهی است و غدیر آمد که تمامی فرق و مذاهب با هم یکسو و متحد شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور،افزود: این آئین به منظور گسترش، تعمیق، ترویج و اتتقال فرهنگ غدیر، ولایت و امامت به نوجوانان و نسل های آینده و الگوسازی عید غدیر خم با استفاده از آیات و روایات در ورامین برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: هر زمان که واقعه‌ای بخواهد در قالب هنر ارائه شود ممکن است برخی سلایق در آن به چشم بخورد که ممکن است آسیب‌هایی به همراه داشته باشد لذا همه باید تلاش کنند برای بازسازی واقعه غدیر آنچه که ارائه می‌شود بر اساس واقعیت‌های تاریخی باشد.

 

اله دانه ،تصریح کرد: در شهرستان کنگاور ۱۷ کمیته تشکیل شد و بیش از ۴۰ برنامه در این دهه برگزار شده است ، و برنامه ها در قالب دو محور اساسی ستاد بزرگداشت ، و بازسازی واقعه ی غدیرخم برگزار و در حال برگزرای است.

 

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور ، اظهار کرد:  مهم ترین برنامه ای که در روز عید غدیر در محل تکیه دهستان فش با حضور ستاد مردمی برگزار خواهد شد بازسازی واقعه غدیر است .

کد خبر 1195717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha