نگاه هوشمندانه و انتقادی ناظر بر واقعیت برای ما سازنده است

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه دفاتر ائمه جمعه ملجاء پیگیری مطالبات مردمی هستند، گفت: نگاه هوشمندانه و انتقادی ناظر بر واقعیت برای ما سازنده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت الاسلام علی اکبری در نشست خبر با اصحاب رسانه  گفت: نماز جمعه متعلق به همه مردم است و مانند مسجد به همه مردم تعلق دارد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: نگاه انتقادی و پیش برنده برای ما سازنده است و نقدهای هوشمندانه ناظر به واقعیت برای ما مغتنم است و جای تقدیر دارد.

 

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه دغدغه های اصحاب رسانه با ما مشترک است اظهار کرد: قریب به 900 شبمپکه نماز جمعه در سراسر کشور فعال است  و شبکه ائمه جمعه و دفاتر آن  ملجاء پیگیری مطالبات مردمی هستند البته در مواردی هم برخی موضوعات در حیطه تصمیم گیری ائمه جمعه نیست و بای از مبادی دیگر پیگیر شود.

 

وی با اشاره به حضور پررنگ ائمه جمعه در شرایط بحران از سیل تا زلزله و بیماریها تصریح کرد: در شرایط بحرانی از جمله سیل بسیاری از ائمه جمعه در بطن زندگی مردم حضور دارند و به همراه خانواده خود در جمع مردم برای حل مشکلات در میدان عمل وارد شده و تا حل مسائل مردم در کنار آنها هستند که جای تقدیر دارد اما این گونه رفتارها بیشتر از چشم اصحاب رسانه دور می ماند و مردم در جریان واقعیت امر قرار نمی گیرند.

 

وی ادامه داد: ائمه جمعه از مردم فاصله ندارند و در میان مردم هستند و حتی در مواردی با توجه به نظرات مردم و گزارش های رسیده برخی ائمه جمعه در برخی استانها یا شهر تغییر کردند که به خواست مردم عمل شده است .

 

حجت الاسلام علی اکبری اظهار کرد: خطبه های نماز جمعه با توجه به نیاز جامعه باید غنی سازی شود و این موضوع از طریق آموزشهای مختلف در حال پیگیری و اجرا است

 

وی در مورد حضور رهبر انقلاب در اقامه خطبه های نماز جمعه گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی و شیوع کرونا این امر امکان پذیر نشد وامیدواریم بزودی زمینه حضور رهبر انقلاب در اقامه نماز جمعه فراهم شود.

کد خبر 1195743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha