نماز اول وقت در ادارات چهارمحال و بختیاری بیش از پیش بسط داده شود

حسین میرزایی گفت: ادارات باید نماز را جزو وظایف ذاتی خود بدانند و بهترین مکان را به نمازخانه‌ ها اختصاص دهند و نسبت به بسط و تعمیق فرهنگ نماز اول وقت در ادارات بیش از پیش توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن حسین میرزایی» امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر) در نشست مشترک شورای اقامه نماز و مهدویت و شورای زکات که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: اصالت نماز باید به باور عمومی در جامعه تبدیل شود که اگر این مهم محقق شود بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در جامعه از میان برداشته می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توجه به تعمیق نماز و فضاسازی در بستر مجازی با توجه به گستره مخاطبان  به ویژه جوانان و نوجوانان موضوع مهمی است که دستگاه‌های مرتبط باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

حسین میرزایی تصریح کرد:  نماز باید به مسئله اصلی جامعه اسلامی تبدیل شود و در همه ارکان جامعه تاثیر خود را برجا بگذارد از همین رو اقامه نماز اول وقت و به جماعت باید در اولویت قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش خانواده‌ها در تبیین نماز اول وقت در بین کودکان و نوجوانان اظهار داشت: باید راهکارهایی برای جذب آحاد مردم و اقشار گوناگون به نماز اندیشیده شود و اصالت در این موضوع مهم با خانواده‌ها است.

 

حسین میرزایی ادامه داد: هر کاری اگر بخواهد در ضمیر انسان ماندگار شود باید از کودکی مورد توجه قرار گیرد و نهادهایی همچون آموزش و پرورش و علاقمندکردن دانش آموزان به این فریضه مهم دین باید در مدارس شکل گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ساختن مسجد و نمازخانه امر ارزشمندی است و باید تلاش کرد مردم در این مکان مقدس نسبت به نماز اول وقت و جماعت بیش از پیش اهتمام ورزند.

 

کد خبر 1195792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha