برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی در بین جوانان نیازمندیم

مراداسکندری حجاب را نماد هویت اسلامی و زن مسلمان دانست و گفت: برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی در بین جوانان نیازمندیم.

 

«مریم مراداسکندری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به سخنان رهبری در مورد اهمیت عفاف و حجاب اظهار کرد: در سال ۹۱ مقام معظم رهبری بحث الگوی سوم زن را مطرح کردند و پیش از آن هم ایشان و امام خمینی (ره) در میان بیانات‌شان از الگو بودن زن مسلمان و حضرت زهرای مرضیه (س) سخن به میان آوردند. 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: اما اینکه الگوی سومی را بتوانیم با نه‌گفتن به شرق و غرب به جهان عرضه کنیم زمانی امکان‌پذیر است که الگوهای زن معرفی، پاسداشت و شناخته شوند.

 

وی اضافه کرد: ما در کنگره هفت هزار زن شهید، زنانی را داریم که هر یک از ویژگی‌های آنها به حق گفتنی و شنیدنی است و می‌تواند خود الگو باشد. 

 

مراداسکندری ابراز کرد: حجاب نماد هویت اسلامی، زن مسلمان و موضوعی بسیار لطیف است که افرادی در سال 1314 در قیام مسجد گوهر شاد برای این موضوع جان خود را تقدیم کردند.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی در بین جوانان نیازمندیم اذعان کرد: باید به صورت جدی آسیب‌شناسی شود که چرا پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی همچنان در حوزه حجاب با مشکلات مختلف مواجه هستیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تاکید کرد: امروزه ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های فرهنگی می‌تواند در ارتقای فرهنگ‌ عفاف و حجاب به میدان بیایند و در فضاى مجازى نقش‌آفرینی کنند تا از این طریق سبک زندگى مردم را که به شدت تحت تاثیر فضاى مجازى و آموزش‌های غلط در حال تغییر است، اصلاح کنند. 

 

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم با استفاده از فرصت‌ها، بی‌توجهی و بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم ادامه داد: در این راستا آموزش و ارائه اطلاعات صحیح و ایجاد فضاى سالم و گفت‌وگو پیرامون عفاف و حجاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

 

مراداسکندری بیان کرد: به عنوان نمونه براى تقویت فرهنگ عفاف و حجاب برگزارى جشنواره‌های لباس براى اقشار مختلف در سنین متفاوت بسیار مهم هست، اما صاحب نظران و کارشناسان این حوزه به جاى تشویق در این گونه موارد بیشتر مورد نقد منفى قرار می‌گیرند تا تشویق و اصلاح موارد؛ ضمن اینکه جشنواره‌های پوشاک نیاز به بودجه و یا اسپانسر دارد که کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

وی یاد آور شد: موضوع آموزش مجازى در حوزه عفاف و حجاب بسیار مهم است و باید در بودجه ریزی ها براى توسعه امر به معروف و نهى از منکر و حوزه عفاف و حجاب هزینه کرد؛ همچنین از نسل جوان براى تدوین برنامه‌های آموزشى، هنرى و فرهنگى در حوزه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت حیا در ابعاد مختلف در جامعه باید کمک گرفت.

 

کد خبر 1195818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha