نماز جمعه از مهم ترین حسنات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام مصباح نژاد گفت: نماز جمعه از مهم ترین حسنات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن مومنین ضمن دیدار با همدیگر به صورت مشترک فریضه نماز را اقامه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با موضوع پاسداشت برپایی نخستین نماز جمعه بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دفتر امام جمعه سی سخت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ناصر مصباح نژاد» در این نشست ضمن گرامی داشت ایام سراسر ایمان، نور و معنویت دهه ولایت و تبریک اعیاد مبارک این دهه، گفت: نماز جمعه از مهم ترین حسنات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن مومنین ضمن دیدار با همدیگر و اطلاع از احوال دیگر مومنین، به صورت مشترک و جمعی فریضه نماز را اقامه می کنند.

 

امام جمعه شهر سی سخت و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، افزود: قرآن کریم مردان و زنان را به عفت و پاکدامنی برای سلامت فردی و اجتماعی دستور می دهد و لازم است این روز را به مردان و زنان مومن و متعهد ایران اسلامی تبریک و شادباش عرض کنیم.

 

زیور روستا، معاون فرماندار شهرستان دنا نیز ضمن گرامی داشت این ایام، به برپایی مراسمات خاص این روزها اشاره کرد و اجرای برنامه های شاد و آگاهی بخش برای گرامی داشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور را ارزشمند و تاثیرگذار دانست و خواستار توجه و حضور بیش از پیش مسئولین در نماز جمعه شد.

 

فرهاد ناصری نیز در ابتدای این نشست، گفت: از جمله دستاوردهای نماز جمعه مجالست مسئولین و مردم در محیطی مقدس و برای اجرای فریضه ای مومنانه است که به عدم فاصله مردم و مسئولین در نظام اسلامی و ولایی اشاره دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین از افراد مومن و مقید جامعه و همنشین و همراه با مردم هستند که بدون تشریفات و مانع ها با مردم معاشرت می کنند و در تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم به دور از روال معمول اداری قدم بر می دارند.

 

وی به اهمیت و رسایی تریبون نماز جمعه اشاره کرد و گفت: خواست ها و دردهای مردم زلزله زده شهرستان دنا به ویژه شهر سی سخت توسط امام جمعه که در بین مردم بود و بازدیدهای مکرر داشت، به تناوب در خطبه ها بیان شد.

 

ناصری خاطرنشان کرد: مرتفع شدن بخشی از مشکلات مردم به خاطر بیان این دغدغه ها از زبان امام جمعه که منادی ایمان، انصاف و تقوا در جامعه است، انجام پذیرفت و این اهمیت و توانایی این نماز سیاسی و عبادی را می رساند.

 

گفتنی است در این نشست، اعضا به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برگزاری شایسته مراسمات ویژه نخستین نماز جمعه در ایران اسلامی پرداختند و مواردی جهت اجرا به تصویب اعضا رسید.

کد خبر 1195833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha