برداشت گندم در گلستان پایان یافت/  سرزمین هیرکان رتبه دوم تولید گندم

عباسی با اشاره به پایان کار برداشت گندم از مزارع دیم و آبی ۳۷۵ هزار هکتار ازاراضی گلستان اظهارداشت: سرزمین هیرکان با تولید ۹۸۰ هزار تن گندم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

«محمد رضا عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کشاورزان گلستانی ۶۸۷ هزار تُن گندم مازاد برنیاز را به مراکز خرید تضمینی دولت تحویل داده وپیش بینی می شود گه حداکثر 50 هزار تن گندم در نزد کشاورزان انبار شده باشد که در روز های آینده به مراکز خرید تحویل داده خواهد شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون 94 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و تلاش پیگیری ها برای پرداخت باقی مانده طلب گندمکاران ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۹۰ مرکز با خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در گلستان خرید این محصول راهبردی را انجام می دهند.

 

عباسی گفت:‌ درصد بسیار ناچیزی از برداشت گندم در اراضی مناطق سردسیر استان باقی مانده که طی روز های آینده به پایان می رسد.

 

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد. به عقیده برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

 

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

کد خبر 1195843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha