از اجرای طرح «هر عروس، یک فرش» تا اطعام اهل سنت در روز غدیر به همت مسجدی‌ها

حجت الاسلام صباغیان با اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در شهرستان زیرکوه، گفت: «غدیر و امنیت»، «غدیر و حمایت» و پویش «هر عروس، یک فرش» از جمله این برنامه‌ها است که با محوریت مساجد انجام می‌شود.

حجت الاسلام «حسن صباغیان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک ویژه برنامه های دهه «ولایت و امامت» در شهرستان زیرکوه شهر حاجی آباد استان خراسان جنوبی با مشارکت مساجد خبر داد و اظهار کرد: برنامه های دهه «ولایت و امامت» در شهرستان زیرکوه در دو بعد محتوایی و جشن و سرور و به همت اهالی مسجد برنامه ریزی شده است و این جشن ها علاوه بر مساجد در خیابان ها و میدان های شهر نیز برگزار می شود.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه شهر حاجی آباد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه های دهه «ولایت و امامت» در این شهرستان از اول ماه ذی الحجه در چهار محور دنبال می شود، افزود: برنامه اول با عنوان «غدیر و امنیت»، 26 تیرماه با اجرای سرود سلام فرمانده با حضور ابوذر روحی اجرا شد.

 

برنامه «غدیر حمایت»

وی بیان کرد: شب عید غدیرخم نیز جشن «ولایت و امامت» با حضور تشکل های دینی، مذهبی و قرآنی در یکی از خیابان های این شهرستان برگزار شد و در قالب این برنامه که با موضوع «غدیر و حمایت» است، به تعدادی از نوعروسان بی بضاعت برای تهیه جهیزیه کمک هایی صورت گرفت.

 

 کاروان های شادی خودرویی

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه در طول دهه «ولایت و امامت» کاروان های شادی خودرویی و موتوری در سطح شهر به اجرای برنامه می پردازند، تصریح کرد: در ظهر و عصر و شام عید غدیر خم نیز مراسم جشن و سخنرانی در سطح شهر با حضور اقشار مردم برگزار می شود. ضمن اینکه پویش «یک خانه، یک پرچم» و دیدار با سادات در این ایام انجام می شود.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه همچنین از برپایی ایستگاه های صلواتی غدیر در سطح شهرستان در طول این دهه خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و خطبه غدیر، اجرای مسابقات ورزشی میان نوجوانان و جوانان، مسابقه نقاشی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این دهه است.

 

این امام محله از تدارک اطعام غدیر با مشارکت مردم خبر داد و افزود: سفارش موکد برای اطعام روز عید غدیر خم شده است و در روایت آمده: ثواب غذا دادن به یک مومن در این روز برابر با ثواب اطعام همه انبیاء و صدیقین است. به همین جهت در نظر داریم، سفره اطعام گسترده ای را در روز عید غدیر خم برای مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه برپا کنیم.

 

پویش «هر عروس یک فرش»

امام جمعه شهرستان زیرکوه شهر حاجی آباد استان خراسان جنوبی ابراز کرد: ما در بحث تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تلاش کردیم، با همکاری بنیاد کرامت رضوی پویش «هر عروس، یک فرش» را به نام امیرالمومنین(ع) اجرا و برای 40 عروس جهیزیه تهیه و به نیازمندان کمک های نقدی را به منظور تهیه دارو، توزیع بسته های معیشتی و پرداخت هزینه های درمان اهدا کنیم.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه عید غدیر در بین اعیاد اسلامی عیدالله اکبر است، گفت: حقیقت غدیر، نتیجه تمام دستاوردهای 124 هزار انبیاء از آدم(ع) تا نبی خاتم(ص) است و امروز موضوع امامت و ولایت و غدیر یک مسئله محوری است.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر نسبت به غدیر کوتاهی شود، نسبت به تبیین رسالت همه انبیا و ائمه اطهار(ع) کوتاهی شده است، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم، بشریت طعم حقیقت مهرورزی خدا را بچشد، باید جریان ولایت و امامت و حاکمیت الهی در جامعه تبیین و جاری شود.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه تاکید کرد: تمام تلاش ما در نمازجمعه، جلسات ستاد غدیر و مساجد این شهرستان در این راستا بوده است، که بزرگداشت روز عید غدیر فرهنگسازی شده و درباره آن کوتاهی نشود. دشمن در جامعه ما به دنبال محدود کردن این روز برای شیعیان و سادات است در حالی که عید غدیر منحصر به شیعه و اسلام نیست، بلکه غدیر عیدی جهانی است، بنابراین ضرورت دارد که هر کس در این ایام کار خیری که انجام می دهد، پیوست غدیری داشته باشد.

 

کد خبر 1195853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha