جمع آوری بیش از ۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سه ماهه اول امسال

حسینی از جمع آوری ۲ میلیارد تومان کمک مردمی و خیرین در سه ماهه اول امسال در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: از 25 تا 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستن نامگذاری شده است.

 


سلمان حسینی به برنامه های هفته بهزیستی در استان زنجان اشاره کرد از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای جامعه هدف بهزیستی در ساختمان کارخانه کبریت سابق زنجان خبر داد و گفت :توانمند سازی جزو برنامه و اهداف بهزیستی است  که عموم مردم می توانند ۲۸ تیر تا ۳۰ شاهد توانمندیهای مددجویان بهزیستی در زمیته هنری و صنایع دستی باشند.

 


سلمان حسینی خاطر نشان کرد : برگزاری جلسه مناسب سازی با حضور استاندار زنجان، رونمائی از اپلیکیشن ویژه ناشنوایان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب زنجان، ملاقات عمومی مسجد محور،  برپایی میز خدمت در نماز جمعه و مانور اورژانس اجتماعی و خودروهای سیار ۱۲۳، برگزاری مراسم میثاق با شهدا ومراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته بهزیستی اعلام کرد. 

 


وی تقدیر از شرکای اجتماعی بهزیستی و یاوران همیشگی این نهاد حمایتی –تخصصی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان نمود و تصریح کرد :همایش برترین ها با هدف تقدیر از نخبگان و دانشجویان دکتری تحت پوشش بهزیستی، مراکز و سازمانهای مردم نهاد برجسته در زمیته کمک به جامعه هدف و همچنین پدران و مادران فداکار و اسوه های صبر از برنامه های  شاخص این هفته است. 

 


این مسئول پخش برنامه تلویزیونی ب مثل به زیستن در طول هفته از شبکه اشراق، برگزاری مسابقات ورزشی جام بهزیستی ویژه کارکنان، مصاحبه رادیویی و فضاسازی محیطی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

 


این مسئول با بیان اینکه 27 هزار و 327 خانوار زنجانی تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد 17 هزار و 701 خانوار مستمری بگیر هستند.

 


حسینی به واگذاری 22 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: 139 فرصت شغلی در این بازه زمانی ایجاد شده است که این رقم در سال گذشته 675 مورد بود.

 


مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: موسسات غیردولتی، غیر انتفاعی و انتفاعی ارائه دهنده خدمات به مددجویان بهزیستی 96 موسسه است که از این تعداد 70 موسسه فعال هستند. همچنین 39 مرکز مثبت زندگی زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.

 


حسینی مشارکت های مردمی در بهزیستی استان زنجان در سه ماهه اول امسال را بیش از 2 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی 2684 مورد غربالگری تنبلی چشم در 36 پایگاه ثابت و سیار، 2355 مورد غربالگری شنوایی نوزادان و 152 مورد مشاوره ژنتیک انجام شده است.

 


وی به اجرای طرح رصد معلولیت ها به حجم نمونه 13800 نفر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: 31 دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 13 مرکز تخصصی هستند.

 


وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال 4610 نفر از خدمات این مراکز بهره مند شدند. همچنین در سه ماهه اول امسال 3218 مورد با خط مشاوره 1480 تماس گرفتند.

 


این مسئول به غربالگری اضطراب 1554 کودک 5 تا 6 سال اشاره کرد و افزود: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره 09628 آماده ارائه مشاوره است. امسال 2571 نفر دارلی سوء مصرف مواد مخدر از 12 مرکز اقامتی بهبود و 11 مرکز درمان سرپایی خدمات دریافت کردند. همچنین در سه ماهه اول امسال 853 مورد خدمات به معتادین در مراکز کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شده است.

 


این مسئول به وجود چهار مرکز غربالگری طلاق در استان زنجان اشاره کرد و گفت: امسال 973 مورد پذیرش متقاضیان طرح طلاق داشتیم که 7.29 درصد به سازش منجر شد.

 


مدیرکل بهزیستی استان زنجان به بهره مندی 13 هزار و 147 نفر از خدملت توانبخشی بهزیستی اشاره کرد و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار دارای پرونده در بهزیستی استان 5556 نفر است.

 


وی به فعالیت پنج مرکز آسیب اجتماعی و 11 مرکز فوریت های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: خط اورژانس 123 برای دختران، همسران و زنان خشونت دیده پیش بینی شده که در سه ماهه اول امسال 1747 مورد خدمات ارائه شده است.

 


حسینی از صدور کارت معلولیت برای تمام معلولین استان خبر داد و در خصوص کودکان کار استان زنجان نیز گفت: مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سال 94 در زنجان راه اندازی شد و در راستای شناسایی و حمایت از کودکان کار طرح اقدام و عمل را اجرایی کرد. کودکان کار در زنجان دارای خانواده هستند و کودک کار خیابانی نداریم.

کد خبر 1195961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha