غدیر فراتر از اختصاص داشتن به شیعه، یک مبنا  و گفتمان را به تفکرات جهان منتقل می کند

حجت الاسلام حقانی در حالیکه همه عید غدیر را مختص شیعه می دانند اما غدیر یک معیار و گفتمان و مبنا را به تفکرات جهان منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی، پنجشنبه(۲۳ تیرماه) در آیین توزیع سه هزار سری لوازم منزل برای مددجویان کمیته امداد با گرامیداشت دهه امامت و ولایت؛ افزود: در حالیکه همه عید غدیر را مختص شیعه می دانند اما غدیر یک معیار و گفتمان و مبنا را به تفکرات جهان منتقل می کند.

 

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان دهه امامت و ولایت را درس بزرگی برای همگان دانست و گفت: فهم مسئله امامت و ولایت شروطی دارد.

 

 


 

وی با تاکید بر اینکه باید پذیرش ولی در جامعه را داشته باشیم که این تبعاتی دارد؛ اظهار کرد: گاهی تصور این است ولایت باید مشکلات ما را حل کند در حالیکه حل مشکلات توسط نیروهای ولی در جامعه اتفاق می افتد.

 


 

حقانی در همین باره با بیان اينکه سختی های یاران امام علی علیه السلام در دوران خلافت حضرت بیشتر از قبل شد و امام زمان هم که ظهور کنند، سختی های بعدی شروع می شود؛ تصریح کرد: فهم ولایت این است برای ولی زمان مطیع باشیم و ببینم آیا دنبال رو  سخنان ولی هستیم یا در برابر آن بهانه می آوریم.

 

 

 

وی تصریح کرد: برای اوامر ولی زمان نباید شرط و شروط گذاشت و بلکه حتی باید از موانع عبور کنیم.

کد خبر 1196002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha