پرداخت زکات، گامی در مسیر تسهیل ازدواج جوانان است

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج گفت: یکی از محل های هزینه کرد زکات، تسهیل ازدواج جوانان با تامین اقلام جهیزیه است.

«احمد یاقوتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: امسال که رحمت خدا شامل حال مردم در برداشت بهتر محصول شده است پرداخت زکات می تواند این رحمت را به شادمانی برای جوانان تبدیل کند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج اظهارکرد: امسال تعیین عاملانی برای جمع آوری زکات شهر تیتکانلو مصوبه شورای فرهنگ عمومی شد که امیدواریم با فعالیت این عاملان، زکات این شهر به تناسب باردهی محصولات باشد.

 

یاقوتی با اشاره به اینکه در این شهر 16 زوج پشت نوبت دریافت اقلام جهیزیه، پنج خانواده نیازمند در انتظار تامین هزینه های درمان، 20 خانوار به تعمیر و پنج خانوار نیازمند ساخت مسکن هستند افزود: 223 خانوار این شهر مددجوی حمایتی این نهاد هستند.

 

وی افزود: 150 خانوار هم از سایر خدمات این دستگاه استفاده می کنند.

 

یاقوتی افزود: در دو سال اخیر از محل زکات برای این شهر و مددجویانش، هشت واحد مسکونی با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال ساخته و 12 واحد با 96 میلیون ریال هزینه تعمیر شده است.

 

 وی گفت: از همین محل  پنج سری جهیزیه به جوانان این شهر اهدا شده و برای چهار خانوار نیازمند هزینه های درمانی  و 128 بسته اقلام تحصیلی و فرهنگی برای دانش آموزان تامین  شده است.

 

یاقوتی افزود: 35 خانوار نیازمند هم پشت نوبت قرار گرفتن در شمار مستمری بگیرها هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال حضور عاملان در این شهر برای دریافت زکات پررنگ تر می شود، بیان کرد: بر اساس قانون، زکات جمع آوری شده برای نیازمندان یا طرح های عام المنفعه همان منطقه هزینه می شود.  

 

کد خبر 1196007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha