۸۳ میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شد

بابایی از جمع‌آوری بیش از ۸۳ میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی بابایی» امروز (پنجشنبه ۲۳ تیر) در همایش زکات که با حضور مسئولان کشوری و استانی و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: گلستان در زمینه پرداخت و جمع‌آوری زکات از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به رشد پرداخت زکات در استان گفت: سال گذشته بیش از ۸۳ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که نسبت به سال قبل آن رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرد.

 

وی با درباره هزینه‌کرد زکات جمع آوری شده در استان گلستان بیان کرد: حدود ۹۰ درصد زکاتی که در استان جمع‌آوری شد صرف حمایت از اقشار محروم و نیازمند شد. تامین 659 مورد جهیزیه، 220 مورد تامین نیازهای درمانی، 241 مورد کمک هزینه تحصیلی و غیره بخشی از اقداماتی است که انجام شد.

 

بابایی ادامه داد: همچنین از محل زکات 56 زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان آزاد شده و 350 هزار بسته معیشتی نیز تحویل خانواده های نیازمند شده است.


 
وی اعلام کرد: حدود یک هزار و ۴۵۰ عامل افتخاری و هزار و ۸۰ مبلغ در حوزه جمع آوری و ترویج فرهنگ زکات در استان گلستان فعالیت می‌ کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در استان گلستان جمع آوری شود.

 

کد خبر 1196009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha