جشنواره رادیویی مقاومت و تئاتر خیابانی میرزا کوچک در گیلان برگزار می شود

رحمانی از برگزاری جشنواره رادیویی مقاومت و جشنواره تئاتر خیابانی میرزا کوچک در گیلان خبر داد و گفت: آثار جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان در شهرستان‌های گیلان نیز به اجرا در می‌آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مجید رحمانی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ تیر) در جلسه هماهنگی شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان اظهار داشت: جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان ۱۳ سال پیش پایه‌گذاری شد و این رویداد هم‌اکنون به شجره تئاتری پر خیر و برکتی برای کل کشور تبدیل شده است. 

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در این دوره جشنواره تئاتر لاهیجان قرار است ارزش افزوده‌ای به آن اضافه شود عنوان کرد: در جلسه امروز انتظار داریم هماهنگی بیشتری بین اداره ارشاد، ستاد اجرایی جشنواره و انجمن نمایش برقرار شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر این رویداد هنری در لاهیجان باشیم.

 

رحمانی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره تئاتر لاهیجان همه کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در لاهیجان مستقر می‌شوند تصریح کرد: حضور چهره‌های جدید و‌ با انگیزه تئاتر در انجمن نمایش اتفاق مهمی است که رخ داده و‌ آثار مثبت فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: به لحاظ اجرایی و فعالیت‌های هنری چند ماه سخت تئاتری‌ و البته پرنشاط را در استان گیلان در پیش رو داریم که جشنواره رادیویی مقاومت، جشنواره تئاتر خیابانی میرزا کوچک، جشنواره تئاتر استانی از جمله این فعالیت‌های چشمگیر محسوب می‌شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه ظرفیت بی بدیلی در حوزه تئاتر استان وجود دارد اضافه کرد: اگر این ظرفیت به حرکت درآید هنر استان گیلان پیش می‌رود زیرا انگیزه و نشاط منحصربه‌فردی در هنر تئاتر استان نهفته است.

 

رحمانی از اجرای حدود ۱۵ تا ۲۰ اثر در مرحله فینال جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان خبر داد و یادآور شد: با سیاست عدالت هنری قصد داریم جشنواره شهروند لاهیجان را در سایر شهرستان‌های گیلان تعمیم دهیم همچنین برای اولین بار قصد داریم از سه اجرا حداقل یک اجرای آثار جشنواره در شهرستان‌ها انجام شود.

 

وی اذعان کرد: رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌ها در شهرستانها پای کار خواهند بود تا بدین ترتیب بستر اجرای نمایش‌های تئاتر در این مناطق فراهم شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان ورکشاپ و کارگاه آموزشی هم ویژه تمام فعالان حوزه تئاتر استان گیلان برگزار می‌شود و تالار مرکزی رشت برای میزبانی از این امر آمادگی دارد.

کد خبر 1196029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha