ساخت مسکن و ایجاد اشتغال، اولویت توسعه طرح محلات کم برخوردار است

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور، ساخت مسکن، توسعه اشتغال و آموزش را سه راهبرد مهم در طرح تحول محلات کم برخوردار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز پنج‌شنبه در نشست طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کشور (طرح ۲۰۲۰) که با هدف بررسی وضعیت محلات کم برخوردار استان و با حضور "علی آقامحمدی" جانشین وزیر کشور، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور و اعضای ستاد محلات کم برخوردار خراسان شمالی برگزار شد، شتاب بخشیدن به این طرح را درگرو همکاری دستگاه‌ها به‌صورت جهادی و عملیاتی عنوان کرد.

 

 

وی گفت: باید تمامی دستگاه‌ها مکلف به کمک در راستای اجرای این طرح شوند و ورود دستگاه‌ها در این طرح باید به‌صورت کاملاً هدفمند و با هم‌افزایی یکدیگر صورت گیرد.

 

 

ساخت مسکن و ایجاد اشتغال اولویت توسعه طرح محلات کم برخوردار است

 

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور نیز در این نشست ساخت مسکن، توسعه اشتغال و آموزش را سه راهبرد مهم در طرح تحول محلات کم برخوردار عنوان کرد.

 

 

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات، ۲۰۲۰ محله کم برخوردار با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر در کشور شناسایی شده‌اند که در تلاشیم متناسب با هر محله اقداماتی را با استفاده از ظرفیت‌های محلی و با حمایت دستگاه‌های خدمات‌رسان به مرحله اجرا برسانیم.

 

 

آقا محمدی مسکن، اشتغال، آموزش را مهم‌ترین محورهای فعالیت طرح توانمندسازی محلات کشور برشمرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است بحث مسکن محرومان این محلات به‌صورت ویژه حل شود.

 

 


وی همچنین به ضرورت ایجاد ۱۸۶ هزار شغل ویژه متقاضیان این مناطق اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال متناسب با شرایط بومی و توانایی شخصیت‌های ساکن در محلات نیز در حال برنامه‌ریزی است.

 

31 محله کم برخوردار خراسان شمالی تحت پوشش طرح 2020

 

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در طرح تحول اجتماع‌محور محلات کم برخوردار (طرح ۲۰۲۰) در استان ارائه کرد و گفت: طرح تحول محلات کم برخوردار هم‌اکنون در 15 گام اساسی انجام شده است.

 

 

وی برگزاری پنج جلسه با نماینده ولی‌فقیه در استان با حضور دستگاه‌های متولی را ازجمله این اقدامات برشمرد و افزود: برگزاری چهار جلسه با حضور دستگاه‌های متولی جهت هماهنگی درون بخشی و جلسات هم‌اندیشی با هیئت عامل خانه‌های امداد در محلات هدف و تبیین اقدامات نیز در این زمینه انجام شده است.

 

 

الهی برگزاری دو جلسه تخصصی با استاندار خراسان شمالی جهت هماهنگی و تهیه شناسنامه محلات را از سایر اقدامات برشمرد و گفت: شرح وظایف دستگاه‌های پشتیبان جهت همکاری در امور اجتماعی مرتبط با دستگاه‌ها در محلات نیز انجام شده است.

 


وی با بیان اینکه نیازسنجی مرحله اول از خانواده‌های نیازمند صورت گرفته است، اظهار کرد: 679 خانوار مددجوی فاقد مسکن در این طرح شناسایی شده‌اند.

 


الهی راد بازدید میدانی از محلات هدف این نهاد جهت بررسی ابعاد مشکلات را از سایر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: اکنون 31 محله کم برخوردار استان شناسایی شده‌اند که مسئولیت پنج محله محروم استان بر عهده کمیته امداد، پنج محله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پنج محله هلال‌احمر و پنج محله بر عهده بهزیستی گذاشته شده و برای سایر بخش‌ها نیز ۱۱ محله پیش‌بینی شده است.

 

 

 

کد خبر 1196049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha