ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و آموزشی به ۵۰۰ نفر توسط جهادگران

میقانی با اشاره به اینکه خدمات جهادی دندانپزشکی به ۵۰۰ نفر در شهرستان خنداب ارائه شده است، گفت: طی ۴ روز اخیر از شروع اردوی جهادی فصل تابستان ۱۴۰۱ این خدمات ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «صادق میقانی» با اشاره به اینکه در راستای اجرای اردوی جهادی تابستانه دانشگاه علوم پزشکی اراک، پزشکان با تجربه و دانشجویان ایثارگر، به شکل جهادی ضمن افزایش آگاهی افراد برای رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان، نسبت به ترمیم دندان‌های آسیب دیده افراد، درمان بیماران، انجام برنامه فرهنگی و اعمال عمرانی اقدام کردند، گفت: گروه های جهادی همواره در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه تلاش می کنند.

 

فرمانده قرارگاه جهادی مهاجر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۵۰ نفر ثابت در حال ارائه خدمت به مردم شش روستای شهرستان خنداب هستن، افزود: این افراد در راستای اجرای هرچه بهتر و با کیفیت تر اردوی جهادی تابستانه شبانه روز تلاش می کنند.

 

وی همچنین با بیان اینکه ۶ یونیت سیار و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در اجرای این اردوی جهادی فعال است، ادامه داد: همکاران با نهایت توان در طی ۴ روز اخیر به ۵۰۰ نفر خدمات درمانی چون ترمیم، کشیدن، ویزیت و معاینه ارائه دادند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: ۴ دانشجوی سال آخر اینترن دانشگاه علوم پزشکی اراک در پنج روستا شهرستان خنداب کلیه اهالی را ویزیت کرده و حدود ۷۰ مورد بیماری پیدا شده است که کلیه موارد مکتوب و در روزهای آخر تحویل شبکه بهداشت داده خواهد شد.

 

فرمانده قرارگاه جهادی مهاجر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین با بیان اینکه در بخش فرهنگی در هر روستا روزانه ۲ الی ۳ خانم و آقا جهت انجام برنامه های فرهنگی از جمله آموزش احکام، نماز، قرآن و آموزش بهداشت فرستاده شده اند، گفت: اکران فیلم از دیگر برنامه های فرهنگی است که با استقبال خوبی از سوی اهالی روستا روبرو شده است.

 

میقانی اضافه کرد: در راستای اجرای بخش عمرانی اردوی جهادی تابستانه دانشگاه علوم پزشکی اراک سه مدرسه شهرستان خنداب ترمیم و اقداماتی از جمله رنگ کاری، دیوار کشی، تعمیر آبخوری، کف و غیره آن ها انجام شده است.

کد خبر 1196125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha