همه پیام‌رسان رسول خدا (ص) در غدیر باشیم

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: غدیر تنها متعلق به شیعه و مسلمانان نیست، بلکه برای همه بشریت است لذا باید غدیر و زیست غدیری را به بشریت عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۳تیر) در گردهمایی روحانیون شهرستان ساری بمناسبت گرامیداشت واقعه غدیر و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی ) در راستای رسالت مندی ترویج فرهنگ نورانی غدیر در مصلی امام خمیین(ره) ساری برگزار شد، غدیر شناسی و غدیر ترویجی مهم و ضروری است، اظهار کرد: همایش استانی غدیریون شنبه ۲۵تیر ساعت ۱۸-۲۰با عنوان «دیار علویان،‌اجتماع غدیریون» در بوستان ولایت ساری برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: بازسازی واقعه غدیر  را در حاشیه این همایش استانی خواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: خروجی این همایش استانی باید در رسانه ها و صدا و سیما دیده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم حضور جمعی روحانیون و طلاب در این همایش استانی تاکید کرد و گفت: ترویج غدیر و ولایت باید مورد توجه همگان باشد.

 

وی با بیان اینکه بحث غدیر را از منظر اعتقادی و کلامی، تاریخی و تاریخ سازی می توان ارزیابی کرد، ادامه داد: باید برای آیندگان در بحث غدیر تاریخ ساز باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حرکت و فعالیت در جهت ترویج غدیر باید در دستور کار باشد تا غدیر نسل به نسل گرامیداشته شود، گفت: از نگاه اعتقادی آنچه را که پیام غدیر بود امامت حضرت علی(ع) است ما باید در این راستا مروج ولایت باشیم.

 

وی با بیان اینکه تاریخ براساس امامت شکل نگرفت و بعد از رحلت رسول خدا(ص) امامت منزوی شد و در حاشیه قرار گرفت، اظهار کرد: غدیر تنها متعلق به شیعه و مسلمانان نیست، بلکه برای همه بشریت است لذا باید غدیر و زیست غدیری را به بشریت عرضه کنیم.

کد خبر 1196135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha