موانع  توسعه مراودات تجاری  در مسیر اینچه برون بررسی می شود

زنگانه با اشاره به ضروت نقش آفرینی بیشتر مسیر ریلی اینچه برون در تبادلات تجاری ایران با کشور های مشترک المنافع، گفت: موانع توسعه مراودات تجاری در مسیر اینچه برون بررسی و برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و با بخش خصوصی اظهارداشت: در حال حاضر برخی مراودات ریلی به سوی کشورهای CIS  از مسیر سرخس انجام می شود که باید با ترسیم مشوق این مراودات را به سمت اینچه برون هدایت شود.

 

استاندار گلستان افزود: نمی توان با اصرار یا اجبار بازرگانان را به استفاده از مسیر اینچه برون هدایت کنیم، بلکه باید حمایت های عملی و تسهیل امور در منطقه اینچه برون در بازار یابی موفق تر عمل کنیم.

 

وی به وضعیت جوجه ریزی در مرغداری های استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به همه مشکلات موجود شاهد افزایش جوجه ریزی در واحد های طیور استان هستیم که باید در مقوله تامین سرمایه در گگردش با جدیت بیشتری ورود کنیم.

 

زنگانه به اقدامات صورت گرفته برای احداث آب شیرین کن در استان اشاره کرد و گفت: باید با  حذف ساز و کارهای زاید این موضوع هر چه سریعتر به مناقصه گذاشته شود و مباحث آب تولیدی در قالب آب شرب و صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی افزود: تلاش های خوبی در بخش تامین زمین در طرح جهش ملی مسکن در استان اجرایی شده است ولی با توجه به اینکه حدود 47 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند لازم است با افزایش رایزنی ها زمینه  بهبود سهم مسکن های روستایی گلستان در این طرح ملی فراهم شود.

 

 در این جلسه تعدادی از فعالان بخش اقتصادی گلستان مشکلات و دغدغه ها خود را مطرح کردند.

 

کد خبر 1196199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha