مدیران استان با نگاه تحولی به مشکلات استان کرمانشاه نگاه کنند/ تشکیل قرارگاهی برای رفع معضل بیکاری در کرمانشاه

آیت الله رییسی گفت: در میدان حل مشکلات کرمانشاه کار عادی جوابگو نیست و مدیران استان با نگاه تحولی به مشکلات استان کرمانشاه نگاه کنندو نباید برای حل مشکلات تنها به نامه نگاری ها کفایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ،گفت: برای خدمت به کرمانشاه نیازمند کار جهادی هستیم، و هیچ مشکل غیر قابل رفع در استان کرمانشاه نداریم؛ باید موضوعات و مشکلات این استان را علمی و فناوری پایه نگاه کنیم.

 

رئیس جمهور ،افزود: اعتبارات در برطرف‌کردن مشکلات تاثیر گذار است اما نباید فراموش کرد که نقش مدیریت در برطرف کردن معضلات بسیار تاثیر گذارتر است. 

 

وی خاطر نشان کرد: قرارگاهی برای رفع معضل بیکاری در کرمانشاه تشکیل خواهد شد، که همه دستگاه ها باید در ایجاد اشتغال در کرمانشاه نقش داشته باشند، تمام کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان کرمانشاه باید وارد عرصه تولید شوندو در دیگر زمینه ها نیز باید از ظرفیت های اشتغالزایی استفاده کرد.

 

 رئیسی تصریح کرد: در بازدید هوایی که از مرز خسروی و پرویزخان داشتم، متوجه شدم که این مرزها زیر ساخت های مطلوبی برای توسعه دارند؛ مسیر خسروی مسیری خوبی است که مشکلات آن از سوی استاندار رسیدگی می شود. 

 

رئیس جمهور، با اشاره به وضعیت کولبری و ساماندهی آن، اظهار کرد:  آیین نامه کوله بری در کشور تدوین شده است و تا ۱۵ روز آینده مشکلات آن برطرف و ابلاغ خواهد شد زیرا مرز همیشه فرصت است و از این رو باید راه های ارتباطی مرزی با عراق را شناسایی کنیم و بخش های نیمه فعال را توسعه ‌و بخش های تعطیل را مجدد فعال کنیم. 

 

وی گفت: در استان کرمانشاه روند ساخت مسکن در برخی مناطق آغاز شده است و در برخی از مناطق نیز در حال طی‌ کردن مراحل مقدماتی است. و دستگاه های اداری در کرمانشاه زمین های لازم را دارند به عنوان مثال می توانیم از زمین های دانشگاهی و ادارات برای ساخت مسکن استفاده کرد؛ باید مسکن که جزو نگرانی های مردم است به سر انجام برسد. 

 

رئیسی افزود:اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه، فعال‌سازی گمرکات مرزی و اجرای طرح ملی مسکن از مصوباتی است که باید سریعا پیگیری و اجرایی شود و همچنین با تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین از سوی مسئولان مربوطه  معاون اجرایی ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۵ روز اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه تاسیس این منطقه آزاد را در دولت انجام دهد و استاندار و مسئولان مربوطه دیگر نیز اجرای این مصوبه را به سرعت دنبال کنند تا مردم شاهد باشند که مصوبات سفرهای استانی دنبال می‌شود.

 

رئیس جمهور ، اذعان  کرد: وزیر میراث فرهنگی باید نسبت به تعیین تکلیف سریع‌تر تزاحم‌هایی که از ناحیه میراث فرهنگی برای مردم پیش آمده اقدام کند واگر جایی واقعا جزو میراث فرهنگی است،‌ باید با رعایت قانون تملک شده و حقوق مردم پرداخت شود و اگر هم جایی جزو میراث فرهنگی نیست، نباید مانع کار و زندگی مردم شد.

 

وی تصریح کرد:مردم اگر ببیند بعد از این سفر مصوبات سفر مورد توجه قرار گرفت امیدوار می شوند، امروز ریشه دار کردن یاس در جامعه راهکار دشمنان است که ما باید با تلاش شبانه روزی مردم‌ را فعال کنیم. 

 

رئیسی در پایان گفت: در کرمانشاه  باید از نیروهای توانمند استفاده کنیم؛ امروز کارآمدی مهم‌ترین نیاز کشور است ‌و در این‌ راه با کسی تعارف نداریم. باید افراد خطر پذیر که به دنبال حل مشکل مردم هستند پای کار آیند.


 

کد خبر 1196207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha