برگزاری کنفرانس علمی «تاریخ روابط ایران و روسیه» در مسکو

کنفرانس علمی بین‌المللی تاریخ روابط ایران و روسیه با عنوان «ایران و روسیه، اشتراکات تاریخی و ارتباطات دو کشور از قرن شانزدهم تا بیست و یکم»، روز پنجشنبه (۲۳ تیر) با شرکت اساتید و پژوهشگران ایرانی و روسی در دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کنفرانس علمی بین‌المللی تاریخ روابط ایران و روسیه با عنوان «ایران و روسیه، اشتراکات تاریخی و ارتباطات دو کشور از قرن شانزدهم تا بیست و یکم»، روز پنجشنبه (۲۳ تیر) با شرکت اساتید و پژوهشگران ایرانی و روسی در دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو برگزار شد. «آندره فرسنکو» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی، کشورهای ایران و روسیه را دو کشور تاریخی و ریشه‌داری توصیف کرد که به ریشه‌های تاریخی خود اهمیت می‌دهند.

 

«میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه، طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت این کنفرانس، روند رو به رشد روابط دو کشور از جمله سفرهای دوجانبه در سطح روسای جمهور را نشانه عزم جدی طرفین برای گسترش روابط توصیف کرد.

 

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار کرد که تاریخ روابط دو کشور دارای فراز و نشیب‌ها و همکاری‌های فراوان بوده است. باید از تاریخ درس بگیریم و از آن عبور کنیم تا همکاری‌های دوکشور را گسترش دهیم.

 

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس که شامل اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های ایران از جمله اساتید دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اساتید و پزوهشگران دانشگاه‌های روسیه هستند، طی دو روز نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تشابه تاریخی و ارتباطات دو کشور مطرح می‌کنند.

کد خبر 1196227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha