اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در آستارا برگزار شد

اجتماع بزرگ«مدافعان حریم خانواده» و جشنواره«طهورا» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در ساحل سالم‌سازی سفیر امید بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، بانوان ولایتمدار شهرستان آستارا، با حضور پرشور خود در اجتماع««مدافعان حریم خانواده» و جشنواره «طهورا» که شب گذشته (پنجشنبه، ۲۳ تیر) در ساحل سالم‌سازی سفیر امید برگزار شد، حماسه‌ای دیگر را رقم زدند.

 

حجت‌الاسلام«یحیی عبادیان» در این اجتماع، اظهارکرد: فرهنگ حجاب و عفاف از مهم‌ترين احكام الهی بوده و جزو اصيل‌ترين سنگرها برای حفظ جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان‌اینکه اگر در هر جامعه‌ای عفاف و حجاب رعايت شود آن جامعه بهترين جامعه از نظر رشد فكری، فرهنگی و اجتماعی می‌شود، افزود: همه ما تكليف شرعی و قانونی داريم كه اين امر مهم را در مرحله اول فرهنگ‌سازی كرده و در مرحله دوم نيز بر اساس شرايطی كه در شرع و قانون عنوان شده است، امر به معروف و نهی از منكر كنيم.

 

وی تصریح‌کرد: حفظ حجاب و عفاف تنها در ظاهر و پوشش نيست بلكه بايد در ابعاد ديگری همچون طرز نگاه، نوع رفتار و گفتار نيز رعايت شود.

 

حجت‌الاسلام عبادیان گفت: هدف از همايش مدافعان حريم خانواده، معرفی زن و نقش مؤثر عفاف و حجاب در تحكيم بنيان خانواده است و برای ريشه‌كنی بدحجابی بايد همه احساس مسئوليت كنيم.

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی خاطرنشان‌کرد: علت افزايش طلاق و سن ازدواج، تشريفات كاذب و تبليغات ماهواره‌ای و رسانه‌ای است و راه برون رفت از آن، ترويج سبک زندگی اسلامی است.

 

گفتنی است، این اجتماع که با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همراه بود در پایان از کارمندان محجبه ادارات و برگزیدگان جشنواره «طهورا» و بانوان برتر حوزه‌های علمی، ادبی و هنری تجلیل بعمل آمد.

 

کد خبر 1196233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha