حضور دلالان گندم در مزارع گندم کردستان تکذیب شد

فتحی گفت: هیچ گونه گزارشی مبنی بر حضور دلالان گندم در مزارع گندم کردستان بمنظور خرید گندم از گندمکاران با نرخ بیشتراز نرخ خرید تضمینی توسط دولت، گزارش نشده و این موضوع به طور جدی تکذیب می‌شود.

مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خرید گندم توسط دلالان و قاچاقچیان گندم تاکنون هیچ گونه گزارشی در این خصوص از دستگاه‌های انتظامی  و سایر مراجع رسمی ارائه نشده و به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد.

 

 

وی با بیان اینکه خروج گندم به عنوان یک محصول استراتژیک ممنوع و قاچاق است، بیان کرد: آغاز خرید تضمینی گندم و تحویلگیری آن از کشاورزان از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری تاپایان ۲۲ تیر ماه مقدار ۱۷۴ هزار و ۹۴۷ تن گندم ازگندمکاران خریداری و تحویل مراکز ذخیره‌سازی استان شده است.

 

 

فتحی با تاکید بر افزایش خرید گندم امسال خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل مقدار ۵۴ هزار و ۸۴۱ تن معادل ۴۶درصد افزایش یافته و علیرغم  تاخیر در پرداخت وجه گندم خریداری شده و خوشبختانه گندمکاران فهیم و زحمتکش انگیزه و همکاری لازم را در تحویل محصول خود به دولت و مراکز خرید استان را داشته‌اند.

 

 

وی عنوان کرد: براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی وجه گندمکاران طی هفته پیش‌رو پرداخت خواهد شد.

 

 

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از بروز شایعه و برای  دریافت اطلاعات درست، اخبار را تنها از مراجع رسمی و معتبر، رصد و پیگیری و از انتشار اخبار بدون منبع پرهیز کنند.

کد خبر 1196246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha