مسئله حجاب از ضروریات دین است/ با اجبار و زور نمی توان مردم را با حجاب کرد

آیت الله نورمفیدی گفت: مسئله حجاب از ضروریات دین ماست و آیات زیادی در مورد مسئله حجاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ٢۴ تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک ولادت امام هادی(ع)، گفت: افتخار ما این است که پیروان خاندان پیامبر (ص) و ائمه (ع) هستیم و این پیروی فقط در ذهن و گفتار نیست بلکه در مقام عمل هم باید سعی کنیم از این خاندان درس بگیریم.

 

امام جمعه گرگان با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) نیز افزود: ما مسلمانان باید سعی کنیم کرامت های امامان را بشناسیم و باید شباهت به ائمه (ع) داشته باشیم.

 

وی با اشاره به (٢١ تیر) روز حجاب و عفاف در هفته گذشته، گفت: در این روز مردم مسلمان، متدین و مومن ایران به دلیل مخالفت با مسئله کشف حجاب رضاشاه در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند و عده زیادی از برادران و خواهران شهید شدند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مسئله حجاب از ضروریات دین ماست و آیات زیادی در مورد مسئله حجاب وجود دارد.

 

وی ادامه داد: کسانی که گاهی حجاب را رعایت نمی کنند، آنها هم اهل دین و ایمان هستند، اینها هم مسلمان و مومن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه با اجبار و زور نمی توان چادر سر زنان کرده و آنان را با حجاب کرد، گفت: این مسئله ای که رضاخان و فرزند ناخلفش تلاش کردند و مسئله حجاب را در کشور نادیده بگیرند، ما هم نباید همچون آنها عمل کرده و به زور وارد شویم.

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ما محجبه باشد باید کارهای فرهنگی و اساسی انجام شود. تلاش های فرهنگی از خانه، مدرسه و دانشگاه شروع می شود.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با ارائه یک برنامه منسجم این مسئله بسیار مهم را عملی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حساب بانوانی که در ادارات دولتی کار می کنند با سایر مردم جداست، آنها کارمند دولت هستند و از دولت اسلامی حقوق می گیرند، آنها باید در محیط کارشان مسئله حجاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

 

امام جمعه گرگان اظهارامیدواری کرد: این مسئله بسیار مهم در مجلس، مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه و مجالس مذهبی باید حساب شده کار شود تا در آینده نزدیک اثر آن را شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 1196277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha