واقعه غدیرخم موضوعی جهانی و فراگیر است/مقاومت جهان اسلام علیه دشمنان

حجت الاسلام محمودی گفت: واقعه غدیرخم موضوعی جهانی و فراگیر برای همه ادیان و دنیای هستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محمودی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهارداشت: واقعه غدیرخم و معرفی جانشین پیامبر اسلام(ص) که به صورت فراگیر و رسمی انجام شد موضوعی جهانی و فراتر از مذهبی شیعیه است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: همانگونه که پیامبری حضرت محمد(ص) مختص کل جهان بوده، امر جانشینی او هم یک مقوله جهانی و فراگیر به حساب می آید و به همین خاطر نباید آن را یک واقعه تاریخی و یا مختص دین اسلام و مذهب شیعه برشمرد.

 

وی ادامه داد: جامعه بشری به وسطه این انتخاب جانشین و واقعه غدیر به سرحد اعلای خود رسیده و این پیام سرنوشت ساز در جهان مطرح شده و امر ولایت موجب سعادت انسان است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به نقش ولایت فقیه در دوران غیبت خاطرنشان کرد:‌ امر ولایت و امامت در دوران غیبت بر عهده ولی فقیه قرار گرفته که این جایگاه مهم هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

 

وی اضافه کرد: نقش این جایگاه در جمهوری اسلامی در پیشبرد اهدف و جلوگیری از انحرافات مهم بوده و همین موضوع باعث شده که دشمن ولایت فقیه و مهدویت را مورد هدف قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان بهره گیری از کارشناسان دینی در تصمیم گیری و مشورت را از توصیه های امیرالمومنین(ع) بیان کرد و گفت: امروز شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران همین نقش را دارد.

 

مقاومت جهان اسلام علیه دشمنان

 

وی با اشاره به سفر بایدن به خاورمیان گفت: این چنین اقداماتی هیچ ترسی را در جامعه اسلامی ایجاد نخواهد کرد و جهان اسلامی در برابر دشمنان مقاومت می کند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: اندیشه مقاومت و ایستادگی در جهان اسلام ایجاد شده و این حرکت متوقف نخواهد شد.

کد خبر 1196305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha