درعمليات حج ذابحين كار سختي بعهده دارند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وظيفه ذابحین در عملیات حج را سخت توصيف كرد و لزوم دانستن احكام شرعي در اين عرصه را يادآور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در همایش ذابحين و دست اندركاران طرح قرباني حج 1401 كه در هتل بلدالطيب  مکه مکرمه برگزار شد، به ذابحين توصيه كرد كه احكام شرعي در خصوص ذبح و قرباني را همواره مدنظر داشته باشند و از بي توجهي به آداب ذبح مطابق شرع مقدس اسلام بپرهيزند.

وي افزود: با يك بي توجهي لاشه گوسفند قرباني حرام و غيرقابل استفاده خواهد شد و با يك دقت ، تبديل به گوشت حلالي مي شود كه به افزايش توان زائر منجر مي گردد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت
با اشاره به روايت "الحج و العمرة سوقان من أسواق الآخرة " از امام باقر (ع) گفت: براي تجارت و وارد شدن در بازار كار انسان بايد احكام ديني را فرا بگيرد، مرز حلال و حرام در اين بازار خيلي به هم نزديك است و هر بازاري آدم خود را مي طلبد.
وي خطاب به حاضران گفت به نحوي در بازار دنيا وظيفه خود را انجام دهيد كه ضرر نكنيد و حال كه دوري راه وخانواده را تحمل كرده و با خدمت گزاري به ضيوف الرحمان  توشه اي بدست آورده ايد آن را حفظ كنيد.
وي تلاش ذابحين در روز عيد قربان با توجه به ساعات ذبح و تعداد قربانيان حجاج را كه به روز بعد موكول نگرديد، قابل تقدير دانست و از آنها خواست كه در خصوص بهتر و         روان تر شدن روند عمليات ذبح فكر و تدبير نموده و راهكارهايي را كه به ذهن شان مي رسد به مسئولان ارائه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنين با تبریک ولادت حضرت امام هادی (ع)، بارديگر تاكيد كرد: همواره سعي كنيد وضعيت بهتري را براي كاري كه بعهده داريد رقم بزنيد و از فرصتي كه خداوند در اختيار شما قرار داده استفاده نموده و بدنبال ارائه خدمات تاثيرگزارتر و بهتر باشيد . 
پيش از سخنان سرپرست حجاج ايراني ، مسئول اجرايي طرح قربانی عملیات حج تمتع 1401 با ارائه گزارشي اظهار داشت: امسال 37 ذابح از 16 استان به همراه 23 سه نفر عضو ستادي با رعايت جوانب شرعي بيش از 38 هزار راس قرباني را در روز عيد قربان ذبح كردند.
عبدالعظیم رضانیا با بيان اينكه هر ذابح در روز عيد قربان حدود يك هزار راس قرباني را ذبح كرده است، گفت: در طول 20 سال گذشته 400 ذابح به سرزمين وحي مشرف شدند و علاوه بر فعاليت در اين حوزه در امداد و نقل نيز بعنوان خادمان ضيوف الرحمان كمك كاراين بخش ها بوده اند. 
وي افزود: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که با همکاری بانک توسعه اسلامی وارد طرح متمرکز قربانی شد و تنها كشوري است كه سالن اختصاصي براي ذبح دارد و امر قرباني توسط ذابحين ايراني انجام مي شود. 
وی ادامه داد: یک پزشک هم در جمع ذابحین برای انجام امور درمانی حضور دارد.

کد خبر 1196342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha