بزرگترین عیدی که در تاریخ بشر اتفاق افتاد عید غدیر است

ملکیان گفت: بزرگترین عیدی که در تاریخ بشر اتفاق افتاد و بزرگترین حادثه ای که در تاریخ اسلام رقم خورد روز عید غدیر است.

غلامرضا ملکیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر ،گفت:عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم (ص) به دستور خدا امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور،افزود: برنامه دهه امامت و ولایت که به مناسبت اعیاد قربان و غدیربرگزار می شود با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این مراسم خاطر نشان کرد: این جشندر دهه امامت و ولایت از ساعت ۲۱ در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری یادگار امام(ره) برگزار و در حال برگزاری است.

 

 ملکیان تصریح کرد: اجرای نمایش طنز، موسیقی ، قرعه کشی و اهدا هدیه از طرف اسپانسر تبلیغاتی و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری از جمله برنامه های این جنگ شادی خواهد بود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور با اشاره به اهمیت آشنایی با غدیر اشاره کرد و گفت: عید غدیر مهمترین عید شیعیان است و باید این عید بزرگ را پاسداشت و قشر نوجوان و جوان را با آن آشنا کرد به همین دلیل تلاش ما این است که جشن های غدیر بسیار باشکوه برنامه‌ریزی و اجرایی شوند.

 

وی در پایان گفت:واقعه غدیر صرفا نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر است و نشانه ای از تداوم خط نبوت می باشد. غدیر روز اکمال دین، اطعام نعمت و روز خوشنودی خداوند است.

کد خبر 1196355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha