کتاب «باران گفته است» در زینبیه اعظم زنجان رونمایی شد

در شب شعر «سَرخُم» که همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با حضور اساتید و مفاخر شعر آئینی کشوری و استانی از کتاب «باران گفته است» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شب شعر «سَرخُم»، همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با حضور اساتید و مفاخر شعر آئینی کشوری و استانی در زینبیه اعظم زنجان برگزار شد.

 

در این مراسم سید تقی سیفی اردبیلی (خالق شاهکار زینب زینب مرحوم حاج سلیم مؤذن زاده)، استاد حاج غلامرضا عینی‌فرد، حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، حاج جواد رسولی و دکتر قربان ولئیی شاعر و استاد دانشگاه، مسئولین استانی، شعرای پیشکسوت و جوان و اقشار مختلف استان بویژه شعر دوستان و اعضای هیأت مذهبی حضور داشتند.

 

در این مراسم که با شعرخوانی شعرای آئینی همراه بود، در فضای بسیار پرشور سید تقی سیفی اردبیلی به شعرخوانی پرداختند که هم‌نوایی عموم مخاطبین حاضر در مسجد زینیبه اعظم زنجان را به همراه داشت، سپس دکتر قربان ولئیی شاعر و استاد دانشگاه، هادی وحیدی و علی حنیفه از پیشکسوتان شعر آئینی استان و ناصر دوستی، امیر سلیمانی و رضا اسم‌خانی از شعرای آئینی و جوان استان نیز به شعرخوانی پرداختند.

 

رونمایی از مجموعه اشعار آئینی امیر رسولی با عنوان «باران گفته است» بخش دیگری از مراسم شب شعر «سَر خُم» بود که با حضور حاضرین انجام شد.

 

کتاب شعر «باران گفته است» مجموعه اشعار امیر رسولی در ده سال اخیر است که دارای 55 شعر با مضامین آئینی است و شاعر در اغلب اشعار به شخصیت‌های صدر اسلام و در ادامه به واقعه عاشورا پرداخته است. این کتاب سومین اثر مکتوب حوزه هنری زنجان در سال 1401 است که با شمارگان 600 نسخه در 132 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم چاپ و منتشر شده است.

 

عمده قالب‌های ادبی مجموعه اشعار «باران گفته است» غزل می‌باشد و در قالب‌های شعری برخی از اشعار نیز غزل مثنوی و مسمط نیز به چشم می‌خورد. این اثر در ابتدا با غزلی در مضمون راز و نیاز با پرودگار دو عالم است که مخلوق خداوند با ابیات ادبی در پی طلب استغفار و امیدوار به بخشش‌های بی‌کران خداوند است.

کد خبر 1196396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha