برگزاری مراسم تکریم از سفیر ایران در لبنان

مراسم تودیع و تکریم محمدجلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و نمایندگان نهادها و ارگان‌های مختلف لبنانی در محل این نمایندگی فرهنگی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، مراسم تودیع و تکریم محمدجلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و نمایندگان نهادها و ارگان‌های مختلف لبنانی در محل این نمایندگی فرهنگی، برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان در سخنانی، کارنامه و دستاوردهای سفیر کشورمان در حوزه دیپلماتیک را ستود و فیروزنیا را معلم و ناصحی امین برای تیم دیپلماتیک ایران در لبنان خواند.
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم تکریم برای سفیر کشورمان به خاطر پایان مأموریت ایشان در لبنان نیست، بلکه به این دلیل است که با زحمات خود در جهت اعتلای روابط دیپلماتیک اﺛﺮات مؤثر زیادی بر عموم لبنانی‌ها داﺷﺘﻪ است.
حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: به دلیل زحمات متعدد محمدجلال فیرزونیا از جمله ارتباط گیری و هماهنگی‌هایی در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه روابط میان ایران و لبنان، یادشان در خاطر همگان به نیکی خواهد ماند.
 وی خطاب به آقای سفیر گفت: لبنان را ترک خواهید کرد، اما تا ابد در یاد و خاطرمان خواهی ماند زیرا صمیمیت، عشق، آرامش، دانش گسترده و بصیرت خود را برای همیشه در یادمان حک و به یادگار گذاشتید.
 حجت‌الاسلام مرتضوی یادآور شد: سفیر کشورمان در حفظ و توسعه روابط ایران و لبنان نقش بسزایی ایفا کرده است.
در ادامه، فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان سخنان خود را با تشکر از رایزنی فرهنگی ایران به دلیل برگزاری مراسم تودیع آغاز کرد و سپس به تجربه فعالیت خود در لبنان پرداخت و گفت: فعالیت در لبنان رنگ و بویی متفاوت با کار دیپلماتیک در سایر کشورها دارد. از لحاظ عاطفی، انسان احساس می‌کند که در کشور دوم خود در حال فعالیت است. دلیل این احساس عشق و محبتی است که از جانب اهالی این کشور را احاطه می‌کند.
وی افزود: به لحاظ عملی نیز با توجه به اهمیت این کشور و حضور فعال سیاسی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خاک لبنان، فعالیت دیپلماتیک در این کشور نیز با آنچه در سایر کشورها رایج است، تفاوت دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اذعان کرد: تنوع و غنای دینی و فرهنگی، تنوع خواستگاه سیاسی و معنوی و وجود احزاب با گرایش‌ها و وابستگی‌های مختلف و جود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی متعدد و همچنین، حضور رسانه‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که فعالیت دیپلماتیک در این کشور را از سایر کشورها متمایز می‌کند .
وی با تأکید بر ضرورت توسعه و تمعیق روابط فرهنگی میان دو ملت برادر ایران و لبنان گفت: در چهار سال اخیر شاهد توسعه فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی در لبنان بودیم؛ فعالیت‌های که از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان و سایر سازمان‌های ذیربط انجام شده است و تمام تلاش‌ها در راستای اعتلای مناسبات فرهنگی میان دو کشور انجام شده است.
شایان ذکر است؛ در این مراسم شیخ علی خطیب نایب، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، زیاد مکاری، وزیر مطبوعات، علی حمیه، وزیر راه و ترابری لبنان، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه علمای مقاومت، د. علی بردی، مسئول روابط خارجی جنبش امل، سید عمار موسوی، مسئول روابط بین المللی و عربی حزب الله، ابراهیم فرحات، ابراهیم فرحات مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شبکه لبنانی المنار، علی حمدان، مشاور رئیس پارلمان لبنان، ومحمد عفیف، مسئول رسانه ای حزب الله لبنان، عبدالهادی محفوظ، رئیس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری، ناصرقندیل، سردبیر روزنامه لبنانی البناء، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن بغدادی، عضو شورای مرکزی حزب الله، د. حسن اللقیس، وزیر سابق و رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، حجت‎‌الاسلام شیخ محسن عطوی، نماینده علامه علی فضل الله ، حجت‌الاسلام علی ضاهر، مسئول فعالیت های رسانه ای حزب الله، د. عبدالحلیم فضل‌الله، رئیس مرکز مشاوره مطالعات و اسناد، د. یوسف نصرالله، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک"باحث"، حجت‌الاسلام سید حسن تبریزی، نماینده مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و نمایندگان اقشار و گروه‌های مختلف و نخبگان لبنانی و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 1196397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha