حمایت های بهزیستی از خانواده های دارای فرزندان چند قلو تا دهک  ۷ را شامل می شود

کیائی با اشاره به حمایت های نقدی و غیر نقدی بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو اظهار داشت این پشتیبانی ها بدون توجه به استطاعت مالی، خانوار های تا دهک ۷ را شامل می شود.

«عارف کیائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارداشت: بر اساس بخشنامه های سال گذشته حمایت های مالی بهزیستی صرفاً خانوارهای دهک ۱ تا ۳ را شامل می‌شد؛ اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حمایت های نقدی و غیر نقدی بهزیستی از خانواده‌های چند قلوزا در سال جدید بدون توجه به استطاعت مالی، خانوارهای دهک‌های ۷ را هم شامل می شود.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان افزود: والدینی که دارای فرزند سه قلو باشند به صورت ماهیانه سیزده میلیون و پانصد هزار ریال مستمری دریافت می کنند این مستمری تا ۶ سالگی کودکان ادامه خواهد داشت در حالی که در سال‌های گذشته صرفاً تا دو سالگی فرزندان پرداخت می شد.

 

وی ادامه داد:‌ سازمان بهزیستی در طرح های تلفیقی با بنیاد مسکن حدود ۸۰ درصد از قیمت تمام شده واحدهای مسکونی خانوارهای دارای چند قلو را متقبل می شود و این خانوارها با آورده مالی ۲۰درصدی می توانند صاحب مسکن شوند.

 


کیائی به اقدامات و برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و آموزش و کنترل آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی گلستان در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در امر اشتغال و توانمندسازی معتادان درمان شده هزینه کرده است و با هماهنگی اداره کل فنی حرفه ای استان دوره‌های متعدد حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار را اجرایی کرده است.

 


وی افزود:  تعداد ۴۱ مرکز درمان سرپایی ویژه معتادان گلستان در حال ارائه خدمات به این طیف از جامعه هستند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان ۲۵ تیر ۳۱ تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده است و «شروع دوباره برای بهتر زیستن» بعنوان شعار امسال این هفته اعلام شده است.

 

 

کد خبر 1196408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha