ائمه جمعه در خط مقدم مطالبه‌گری انقلابی

حجت الاسلام عسگری گفت: ائمه جمعه در خط مقدم مطالبه‌گری انقلابی قرار دارند و انقلاب اسلامی با همین مطالبه‌ها به پیشرفت خود می‌رسد و به تمدن نوین اسلامی دست پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی عسگری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره تبیین مفهوم مطالبه‌گری گفت: مطالبه یک وظیفه عمومی و همگانی است، هر فرد در هر جایگاهی باید مورد سوال و طلب قرار بگیرد و پاسخگو باشد. همین پاسخگویی موجب آرامش و نشاط در آحاد جامعه می شود.

 

امام جمعه گاریزات اظهار کرد: اگر مسئولی پاسخگو باشد، مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند و با مشکلات کنار می‌آیند اما اگر به مطالبات اهمیت ندهند موجب بی اعتمادی مردم به نظام می‌شوند و حس ناامیدی بر آنان غلبه می‌کند.هر چه حس مطالبه گری در بین مردم و ائمه جمعه افزایش یابد مشکلات و معضلات  نیزکاهش پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام عسگری گفت: کسانی همچون ائمه جمعه که رسانه و تریبون در اختیار دارند در اولویت مطالبه‌گری قرار می‌گیرند و ملجا و پناهگاه و امید مردم هستند و باید صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند.در مناطق محروم که صدای مردم به گوش مسئولین نمی‌رسد، ائمه جمعه از طریق تریبون نماز جمعه مشکلات و مطالبات آن‌ها را بیان و تا رسیدن به نتیجه پیگیری و رصد می‌کنند.

 

وی افزود: نماز جمعه محلی برای بیان رویدادهای هفته نیست بلکه محلی برای مطالبه‌گری و درخواست‌های مردمی است‌ اگر مردم بدانند که امام جمعه صدای آن‌هاست از نماز جمعه استقبال بیشتری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به نوع مطالبه‌گری، افزود: مطالبه‌گری باید بر اساس اخلاق، نقد منصفانه، به دور از ایجاد حواشی و همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد باشد. در مطالبه‌گری نباید با تخریب مسئولان باعث تضعیف نظام شویم؛ بلکه با نقد منصفانه و عادلانه راه حل منطقی نیز ارائه دهیم تا به تعالی و پیشرفت انقلاب کمک کنیم.

 

امام جمعه گاریزات اظهار کرد: ائمه جمعه در خط مقدم مطالبه‌گری انقلابی قرار دارند و انقلاب اسلامی با همین مطالبه‌ها به پیشرفت خود می‌رسد و به تمدن نوین اسلامی دست پیدا خواهد کرد.

 

وی گفت: انقلاب و نظام اسلامی علیرغم تمامی افتخارها و دستاوردهایی که کسب کرده، در برخی عرصه‌ها از جمله تحقق عدالت، دارای ضعف‌هایی است و اگر بتوانیم مطالبه‌گری صحیح، منصفانه و شجاعانه را به یک فرهنگ تبدیل کنیم قطعا عدالت اجتماعی نیز محقق می شود.

 

حجت‌الاسلام عسگری گفت: تحقق عدالت اجتماعی و شهروندی موجب رضایت‌مندی مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان می‌شود و در صورتی که با این قشر به صورت منطقی برخورد شود قطعا با انقلاب همراه می شوند و امید به انقلاب بیشتر می‌شود.

 

 

فرزانه تهجا

کد خبر 1196484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha