شناسایی ۷۴ انشعاب غیرمجاز آب

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۴ انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به شروع جمع آوری انشعابات غیرمجاز و پرمصرف و وارد مدار شدن تمام چاه های آب شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 74 انشعاب آب غیرمجاز شناسایی، 55 انشعاب قطع و هشت مورد به محاکم قضایی معرفی شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اظهارکرد: امسال با جمع آوری انشعابات غیرمجاز، مشکل آب شُرب 6 روستای این شهرستان برطرف شده است.

 

رمضانی عنوان کرد: بیشترین برداشت غیرمجاز آب در روستاها جهت کشت آبیاری سبزی و صیفی جات است و افرادی که متخلفان آب را به این اداره اطلاع دهند، پاداش دریافت می کنند.

 

وی افزود: سال گذشته با جمع آوری انشعابات غیرمجاز، مشکل آب شُرب 18 روستای شهرستان برطرف شد.

 

وی اضافه کرد: از ۱۵۴ روستای شهرستان، ۱۳۱ روستا تحت پوشش این اداره است و ۲۳ روستا تحت پوشش نیست و خودگردان است و از آب چاه و چشمه استفاده می کنند و برخی هم زیر ۲۰ خانوارند که هنوز تحت پوشش نیستند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه ۹۴.۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش هستند، بیان کرد: ۲۰ هزار و ۱۴۷ مشترک روستاها از خدمات آب شُرب برخوردارند که با توجه به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان و قطعی آب سد بارزو جهت استفاده شُرب از امروز و احتمال قطعی و افت فشار آب به شهروندان توصیه می شود الگوی مصرف و مدیریت را رعایت کنند.

 

رمضانی افزود: متوسط مصرف هر واحد خانگی روستاها در ماه، ۱۲.۲۳ مترمکعب و شاخص بهره مندی از آب شُرب سالم و بهداشتی، ۴۹ درصد است.

کد خبر 1196503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha