خراسان جنوبی جزو ۳ استان بالای شیوع معلولیت/۲ هزار پشت نوبتی بهزیستی

شرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه میزان معلولیت جز سه استان برتر در کشور است، گفت: ابتدای امسال پنج هزار پشت نوبتی در استان وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۲ هزار و ۳۳۱ نفر پشت نوبتی در خراسان جنوبی جهت دریافت مستمری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن شرفی» پیش از ظهر امروز (۲۵ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خدمات بهزیستی در دو بخش عام و خاص به جامعه ارائه می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: با بخش عام متاسفانه مردم کمتر آشنا هستند که خدمات آن شامل مشاوره رایگان ۱۴۸۰، آسیب های اجتماعی ۱۲۳ و مشاوره ژنتیک و غربالگری شنوایی و بینایی و ... است.

 

وی با اشاره به غربالگری شنوایی گفت: سال گذشته ۲۴ هزار کودک دارای مشکل شنوایی در استان شناسایی شدند و ۱۵ نوزاد مورد عمل جراحی جهت کاشت حلزون قرار گرفتند.

 

شرفی به بحث ژنتیک اشاره کرد و افزود: با توجه به‌ اینکه آمار معلولیت در خراسان جنوبی نسبت به‌ سایر استان ها بالاتر است و جزو سه استان نخست در این زمینه در کشور هستیم، در مرکز استان با چهار آزمایشگاه جهت پیشگیری شیوع معلولیت و ارائه مشاوره ژنتیک قرارداد بسته شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تا سقف ۱۵ میلیون تومان هزینه مربوط به مشاوره های ژنتیک و اقدامات بعد آن را بهزیستی پرداخت می کند و در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد تومان در این زمینه در استان خراسان جنوبی هزینه شد.

 

وی در خصوص بحث تسهیلات کم بهره گفت: حدود یکصد میلیون تومان در حال حاضر به مددجویان پرداخت می شود و طی ۶ ماه دوم امسال این اعتبار به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار و ۸۸۲ نفر در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار دارند، افزود: در حال حاضر در حوزه اجتماعی ۱۰ هزار و ۱۶۳ و در حوزه توانبخشی ۲۳ هزار و ۵۸۶ نفر پرونده دارند.

 

وی با بیان اینکه ابتدای سال پنج هزار پشت نوبتی در استان وجود داشت، ادامه داد: این آمار در حال حاضر به 2 هزار و 331 نفر رسیده است و امسال مستمری مددجویان از ۴۲۰ هزار تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

شرفی در ادامه بیان کرد: از پشت نوبتی ها ۹۸۵ نفر در حوزه توانبخشی، ۴۶ نفر در حوزه اجتماعی و یک هزار و 300 نفر مربوط به بحث حق پرستاری هستند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۹۷ نفر خدمات اعتیاد دریافت کرده اند، گفت: 56 مرکز مشاوره در استان فعال است و ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر از این مراکز خدمات دریافت کرده اند.

کد خبر 1196515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha