مدیریت موج هفتم کرونا نیازمند رعایت جدی پروتکل های بهداشتی است

قناعت گفت: مدیریت موج هفتم کرونا نیازمند تزریق دوز واکسن یادآور و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» صبح امروز (۲۵ تیر) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در سویه جدید ویروس کرونا هر نفر مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر کند اما از کشندگی کمتری نسبت به سایر سویه‌ها برخوردار است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: معمولا با افزایش مبتلایان، تعداد موارد بستری و فوتی‌ هم افزایش می یابد که انتظار می‌رود قبل از ورود به این مرحله، فرمانداران به عنوان مطالبه‌گر با برگزاری جلسات منظم نسبت به تصمیم‌گیری کارشناسی اقدام کنند.

 

وی به بازگشت حجاج، جشن عید غدیر، ایام محرم و پروژه مهر و بازگشایی مدارس اشاره و تأکید کرد: موج هفتم بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز واکسن یادآور قابل مدیریت است و اگر نکات بهداشتی رعایت شود جای نگرانی برای برگزاری باشکوه مراسم ها نخواهد بود.

 

قناعت بیان کرد: در حال حاضر شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و سرایان نارنجی در وضعیت نارنجی(پرخطر) است.

 

استاندار خراسان جنوبی  در ادامه افزود: همچنین سربیشه تنها شهرستان آبی (کم خطر) خراسان جنوبی است و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

وی با تأکید بر لزوم کنترل  باحساسیت ورود و خروج مرز ماهیرود، درخواست کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز اتاق ایزوله در مرز اقدام کند.

 

قناعت با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی و هشدار در خصوص عادی انگاری استفاده شود، گفت: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی،  موج جدید کرونا نمی‌تواند خللی در زندگی و کار مردم ایجاد کند.

کد خبر 1196551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha