سرود میدانی  به مناسبت عید سعید غدیر خم اجرا می شود

حجت الاسلام موسوي از اجراي ميداني گروه هاي سرود کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سمنان بمناسبت دهه امامت و ولايت و عيد سعيد غديرخم خبر داد.

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت ،گفت: عید سعید غدیر خم مهمترین عید برای شیعیان در جهان است که باید توجه ویژه ای به این عید بزرگ شیعیان شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اجرای برنامه های شاد در جهت افزایش نشاط اجتماعی در عید غدیر خم ادامه داد: اجرای سرود میدانی در سطح شهر سمنان با حضور گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین برنامه ها در دهه امامت و ولایت است.

 

وی افزود: این برنامه با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و سپاه ناحیه سمنان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه گروه های سرود کانون های مساجد استان در دهه کرامت امسال نیز برنامه های مختلفی داشته اند، افزود: اجرای سرود میدانی در مناطق مختلف شهر سمنان یکی از مهمترین برنامه های دهه کرامت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان سرود را یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان دانست و افزود: سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرد.

 

وی، سرود را یکی از مهمترین قالب های گفتمان سازی هنری دانست و گفت: در قالب سرود می توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد و با این نگاه رواق سرود فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعداد های جوان در حوزه سرود های مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام موسوي ، گفتمان سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین محور و جاذبه آفرینی در مساجد را از اهداف رواق سرود بیان کرد و افزود: کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت های هنری بچه های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاورد های مهم این رواق به شمار می روند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، سرود را بیانگر فرهنگ و برآمده از عمق دل و جان مردم دانست و افزود: استان سمنان و بویژه شهرستان سمنان در زمینه سرود از وضعیت مطلوبی برخوردار است و می توان از این ظرفیت برای تقویت گروه های سرود در سایر نقاط استان نیز بهره مند شد.

کد خبر 1196564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha