حجاب و عفاف مهمترین عامل برای استحکام خانواده است

سپهري مقدم با اشاره به برنامه های هفته حجاب وعفاف و دهه امامت و ولايت گفت: حجاب و عفاف مهمترین عامل برای استحکام خانواده است.

«عصمت سپهری مقدم» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم گفت: برنامه های کانون فرهنگی هنری علی اصغر(ع) در این دهه با محوریت توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت غدیر بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی اصغر(ع) شاهرود با اشاره به اینکه مساله عفت و حجاب یک مساله اجتماعی است اظهارداشت: حجاب مساله مهمی است که خداوند متعال در قرآن کریم آیات متعددی در این مورد نازل کرده و این مساله یک واجب شرعی است.

 

وی بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت: باید در مساله حجاب و عفاف در سه مرحله نهادینه‌سازی ، گسترش فرهنگ و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

 

سپهري مقدم با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های مختلف با محوریت فرهنگ عفاف و حجاب و ولایت در دستور کار کانون کانون فرهنگی هنری علی اصغر(ع) شاهرود قرار گرفته است اظهارداشت: کارگاه های مختلف باموضوع،سبک زندگی،آموزش خانواده،فضای مجازی باحضور و همکاری مربیان مجرب،حوزه مقاومت بسیج صدیقه کبری(س) درپارک شهرک ولیعصر(عج) شاهرود برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی اصغر(ع) شاهرود برنامه میدانی دختران فاطمی را یکی از مهمترین برنامه های کانون دانست و افزود: در این برنامه دختران بادردست داشتن پلاکارد هایی باموضوع حجاب وعفاف درمحدوده پارک شهرک ولیعصر(عج) در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کردند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری بازارچه اقتصاد مقاومتی،بامحصولات خانگی ومحلی بانوان اهالی شهرک، برگزاری ایستگاه نقاشی و کاردستی برای کودکان ونوجوانان باحضور و همکاری مربیان حوزه صدیقه کبری(س)از دیگر برنامه های کانون با مشارکت بسیج بوده است.

 

سپهري مقدم خاطرنشان کرد: برپایی غرفه ایستگاه سلامت(فشارخون،قند خون..)و همکاری صمیمانه کودکان ونوجوانان صالحینی برای درست کردن۱۵۰بسته فرهنگی بمناسبت هفته عفاف وحجاب از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری علی اصغر(ع) بوده است.

کد خبر 1196571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha