شرفی گفت: بسته‌های تشویقی از جمله تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و ۲۳ درصد از سهم حق بیمه را برای اشتغال معلولان پرداخت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسن شرفی» امروز (۲۵ تیر) در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در طرح غربالگری شنوایی، ۱۳ دستگاه شنوایی‌سنجی در زایشگاه‌های استان مستقر شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: هدف از غربالگری شنوایی، شناسایی نوزادان دارای مشکل است که در این خصوص سال گذشته ۲۴ نوزاد نیازمند به سمعک شناسایی شدند و با کمک بهزیستی سمعک رایگان دریافت کردند.

 

وی گفت: همچنین ۱۵ نوزاد نیازمند به کاشت حلزون شناسایی شدند که کار کاشت در مشهد برای آنها به صورت رایگان انجام شده است.

 

شرفی با اشاره به خدمات غربالگری بینایی توسط بهزیستی ادامه داد: بینایی‌سنجی برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می‌شود که سال گذشته ۳۵۰ کودک نیازمند به عینک شناسایی شد و ۲۳ کودک نیازمند جراحی برای سیر مراحل درمانی به خراسان رضوی معرفی شدند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به پیشگیری از وقوع معلولیت اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار درخصوص انجام آزمایش ژنتیک هزینه شد.

 

وی با اشاره به عملکرد حوزه توانمندسازی و اشتغال معلولان، تصریح کرد: در این راستا بسته‌های تشویقی از جمله تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وجود دارد و همچنین ۲۳ درصد از سهم ۳۰ درصد حق بیمه را برای اشتغال معلولان پرداخت می کنیم.

 

شرفی  در پایان عنوان کرد: ۵۰ درصد حقوق قانون کار به مدت پنج سال  برای جبران کارایی معلولان به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

 

کد خبر 1196630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha