تعامل سازمانی در برقراری سلامت اجتماعی نقش موثری دارد

هوشیار گفت: تعامل میان سازمان ‌های مسئول و مطالعه و انجام پژوهش های اجتماعی در برقراری سلامت اجتماعی نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، امروز (شنبه 25 تیر) در آیین انعقاد تفاهم نامه میان فرماندهی انتظامی و بهزیستی فارس که در اولین روز از هفته بهزیستی انجام شد، گفت: تعامل میان سازمان ‌های مسئول و مطالعه و انجام پژوهش های اجتماعی در برقراری سلامت اجتماعی نقش موثری دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: وجود اختلال در نظام خانواده، مشکلاتی همچون اعتیاد، کودکان کار، فرار از منزل، کودکان بی سرپرست و آسیب های اجتماعی فراوانی در پی دارد.

وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی فارس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی و اداره کل بهزیستی استان به عنوان یکی از متولیان برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی باید گام های مشترکی بردارند.

هوشیار اعلام کرد: با همین هدف این تفاهم نامه 2 جانبه میان بهزیستی و نیروی انتظامی فارس منعقد شده است تا شاهد هم افزایی و بهره گیری بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود 2 مجموعه در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان باشیم.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به حوزه های همکاری 2 جانبه در قالب این تفاهم نامه گفت: ارجاع دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی به مراکز اورژانس اجتماعی، همکاری لازم جهت استقرار خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در میادین شهر، کمک به ایجاد فضای امن در اطراف مراکز اورژانس اجتماعی و مراکز کودکان خیابانی و حمایت از ماموریت‌های مداخلات اجتماعی این مراکز در موارد حاد، ارائه خدمات مشاوره ای توسط مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی انتظامی به مراجعان معرفی شده از سوی بهزیستی، همکاری در استفاده از ظرفیت ها به ویژه ظرفیت شبکه های اجتماعی و رسانه ها و فناوری هوشمند در تولید محتوا و انتشار اخبار مرتبط با بهزیستی از این موارد است.

وی اعلام کرد: همکاری با فرماندهی انتظامی برای اجرای فعالیت های تبلیغی و آموزشی با اولویت مناطق خاص، همکاری در اطلاع رسانی دستاوردهای پلیس در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح استان، ارائه خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی و افرادی که از طرف انتظامی استان به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند، ارائه خدمات تخصصی مشاوره های روان درمانی فردی، خانوادگی، ترک اعتیاد و ... به مراجعین نیازمند و معرفی شده از سوی مرکز مشاوره معاونت فرهنگی اجتماعی از محورهای همکاری اداره کل بهزیستی فارس با فرماندهی انتظامی استان در قالب این تفاهم نامه است.

کد خبر 1196640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha