حرمت نهادن به حرم ائمه اطهار، جزء وظایف ما است

نوروزی گفت: حرمت نهادن به حرم ائمه اطهار، جزء وظایف ماست و باید به بهترین شکل به این مهم عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «علیرضا نوروزی»، ظهر روز شنبه، (۲۵ تیرماه)، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی اظهار کرد: بازسازی عتبات مقدسه در دستور کار ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا عتبات عالیات بزرگترین پایگاه دین مبین اسلام و مکتب تشیع به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حرمت نهادن به حرم ائمه اطهار، جزء وظایف ماست و باید به بهترین شکل به این مهم عمل کنیم، گفت: در راستای عمل به این وظیفه مهم‌ تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت فعالیت های ستاد عتبات عالیات استان محور قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: فعالیت ها و برنامه های آینده ستاد و همچنین کارهایی که قرار است خودمان در آینده انجام دهیم‌، به نحو مطلوب اطلاع رسانی می شود.

سید حسن حسینی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی، نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در زمینه بازسازی عتبات گفت: بزرگترین صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) به نام حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ متر مربع و  ۹۹ درصد پبشرفت، آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: صحن عقیله بنی هاشم در حرم حضرت عباس (ع) در کاظمین ، صحن امام مخمد باقر (ع) و  طفلان مسلم نیز از جمله پروژه هایی است که توسط استان های مختلف از جمله آذربایجان غربی اجرا می شود.

این مسئول افزود:  برای اسکان و وعده غذایی برای ۱۰۰ هزار نفر از سوی آذربایجان غربی در آیین پیاده روی اربعین امسال  برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی افزود: ۳۱ موکب از استان با ۱۵ هزار اسکان و ۳۵ هزار تغذیه برای اربعین آماده شده و از مرز مهران حرکت خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: پنج موکب نیز در کربلا و نجف و یک موکب در سامرا مستقر خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب اقدامات صورت گرفته در آیین پیاده روی اربعین امسال اظهار کرد: می توان این اقدامات و فعالیت ها را اطلاع رسانی کرده و برای نسل های آینده به یادگار گذاشت.

گفتنی است؛ در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با محوریت اطلاع رسانی و تبلیغ امضا شد.

کد خبر 1196645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha