حمایت همه‌جانبه از بانوان سرمایه‌گذار و کارآفرین/ قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی به نحو مطلوب رعایت می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانوان متقاضی دریافت تسهیلات جهت ایجاد طرح های تولیدی، اشتغال و کار آفرینی، گفت: بانوان متقاضی تولید و اشتغال در حوزه های مختلف در استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در نشست کارگروه بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه ولایت، گفت: بیش از ۸۰ درصد بانوان استان محجبه و عفیف هستند و بانوی بی‌حجاب نداریم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی به نحو مطلوب رعایت می شود و متولی کار هم خود مدیران هستند.‌

 

وی با بیان اینکه، محیط شرافت مندانه برای فعالیت بانوان در فضای اداری ایجاد شود تا بدون دغدغه به کار و فعالیت بپردازند، گفت: ممکن است عده‌ای در هر زمینه‌ای هنجارشکنی کنند که طبق قانون با این افراد برخورد می شود.

 

احمدزاده با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان و زنان تشکیل می‌دهند، افزود: زنان در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی بر عهده داشتند و امروزه آنان در عرصه مهم تعلیم و تربیت و سلامت جامعه نقش ایفا می‌کنند، لذا نباید اجازه دهیم این مسائل مهم مربوط به بانوان دچار حاشیه شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، زنان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی بیشتر از مردان در میدان بودند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت بانوان برای سازندگی و پیشرفت استان استقبال می‌کنیم و هر طرح و پروژه‌ای که در آن بانوان متولی هستند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

وی خطاب به بانوان متقاضی دریافت تسهیلات جهت ایجاد طرح های تولیدی، اشتغال و کارآفرینی، گفت: بانوان متقاضی تولید و اشتغال در حوزه های مختلف در استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

احمدزاده با تاکید بر اینکه، خدمت به جامعه بانوان به خصوص بانوان مناطق محروم و دور افتاده سرلوحه کار باشد، گفت: دیشموک دچار محرومیت‌های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما بحران انسانی و اجتماعی ندارد و نباید با طرح این موارد به این منطقه ظلم کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، مردم این منطقه زندگی خوب و البته آرامی دارند، عنوان کرد: نه تنها دیشموک بلکه چاروسا، لوداب و سایر مناطق استان محروم و نیازمند توجه ویژه است.

 

وی در این نشست که آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم بود ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری، گفت: از مدیرکل جدید می‌خواهم جهادی پای کار باشد و با ارتباط با نهادهای مردمی مربوط به بانوان، زمینه رشد و پیشرفت این قشر را رقم بزند.

 

احمدزاده تصریح کرد: دولت طرح نهضت ملی مسکن را در دست اجرا دارد از طرفی بنیاد مستضعفان متعهد شده که در این استان ۲ هزار واحد مسکن احداث کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مجلس از طرح ساخت مسکن ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) حمایت می‌کند که از مدیرکل جدید امور بانوان می‌خواهم لیست زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در اختیار ما قرار دهد تا برای ایجاد اشتغال و همچنین مسکن آنها برنامه‌ریزی شود.

 

گفتنی است در این آئین از زحمات نادیا صداقت تجلیل و سیده عاطفه مدبرنژاد به عنوان سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری منصوب شد.

کد خبر 1196663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha